Nefunkční klávesnice v XFree

Petr Stanek snek@penguin.cz
Wed, 14 Apr 1999 09:58:54 +0200

Milan Zamazal wrote:

> 3. Doplnit do Xů několik českých a slovenských klávesnic.
>
> Aby tyto body bylo možno efektivně realizovat, je nutno, abychom se
> konečně shodli na nějakém rozumném řešení.  Podle informací, které mám,
> je stav následující:
>
> Ad 1. V locale.alias by patrně všechna `cs_CS' měla být nahrazena
> `cs_CZ'?  Důvod: `cs_CS' není kód odpovídající locales.

No dost ruznych programu nacpe a hleda locales prave vtech

	cs
	cs_CZ
	cs_CZ.ISO-8859-2

cs_CS jsem este nikde nevidel.

> [...]
> však patrně nikdo není schopen (je to příliš komplikované).  Je tedy
> nutno zvolit nějaké řešení nesystémové, které by však mělo být alespoň
> korektní, tj. nemělo by zavádět nové chyby.
>
> Prvním navrženým řešením je úprava `XLC_LOCALE'.  Toto řešení je buď
> systémové, nebo špatně.  Problematice nerozumím, ale co mi tak bylo
> vysvětleno, pravděpodobnější je druhá varianta.  Důvod: Po této úpravě
> pravděpodobně může nastat, že je akceptován ISO 8859-1 znak, který se
> nevyskytuje v ISO 8859-2, a namapuje se na pozici ISO 8859-2 znaku

Lze to resit pres XKeysymDB a patricne nadefinovanou klavesnici.

Prilkad:

	Potrebuji napsat v standardnich X11 á
	Do XKeysymDB pridam definici

		il2_aacute  :01E1

	A do klavesove mapy zapisu

		key<AE08>{[il2_aacute,8],[il2_Aacute,asterisk]};

No a mohu bezproblemu psat cesky. Odvaznejsi mohou dat do klavesove mapy
pro á primo kod 01E1, ale pak vtom strati orientaci ;-)
(Samozrejme psani pomoci mrtvolniku je neco jineho)

Toto je pouzito v ftp://ftp.penguin.cz/users/snek/cz-komp-qwertz

> Ad 3. Pracuje se na více českých a slovenských klávesových mapách.
> Kontrolní otázka: Jsou tyto klávesové mapy odpovídající nějakým nepsaným
> standardům (např. Pavla Makovce)?  Jsou v potřebné míře kompatibilní
> klávesové mapy pro konzolu, Xy, Emacs?

ftp://ftp.penguin.cz/users/snek/cz-komp-qwertz je skoro kompatibilni
s ceskym standardem + vylepsenicka. (Pise cesky uplne sevsim ;-)

Jinak bych nemluvil o nepsanych standardech, ale o ceskem standardu
pro freesoftware zalozenem na kompatibilni klavesnici AIX/Win32/OS2,
kterou jsme jak si pamatuji vybral v bourlive diskuzi a pote nejake
dobe predal pro pokracovani Pavlu Makovci.

Pro konzolu ztohoto vzesla
ftp://ftp.penguin.cz/pub/cestina/klavesnice/console/czsk-keyb.tgz
Jak je natom s Emacs nevim nepouzivam a do X11 ji este nikdo neprepsal.

Snek
Snek Petr Stanek          mailto:snek@penguin.cz     tel.: 069/6656 318
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz