Nefungujici <Shift> v X - DLOUHE

pvokoun@spolana.cz pvokoun@spolana.cz
Tue, 14 Dec 1999 07:59:21 +0100

--0__=yeBujJLDYRSRgqc8Ng6UW137um6ORZpfnVZ9wxbcx9QRVnn3I3flevfw

Zdravim,

presel jsem z RH 6.0 na Debian 2.1, pocestil jsem si konzoli i X pomoci
skcz-slink,
ale v X mi nefinguje klavesnice spravne. Vubec nereaguje na stisknuti klavesy
Shift.
Kdyz chci  vytisknout lomitko "/" tak se mi napise velky U a s carkou "
--0__=yeBujJLDYRSRgqc8Ng6UW137um6ORZpfnVZ9wxbcx9QRVnn3I3flevfw

=DA" ??!!
Stejne
kdyz chci 2 (shift+ e s hackem) tak se mi napise velky E s hackem?! Nap=
roti tomu
dvojtecku vubec nedostanu, ale zobrazi se mi pouze jednoducha tecka - j=
ako
kdybych klavesu Shift vubec nemackal. Podobne je to s vykricnikem a ost=
atnim
"shiftovymi" hornimi znaky. Jedine co funguje je v xtermu prikaz podle =
README.X
v skcz-slinku: setxkbmap czsk -variant cz
(ale zadna jina klavesnice, pouze cz). Tak parada dam to k sobe do $HOM=
E do
.Xsession, a je po starostech. Chyba lavky! Klavesnice se chova porad s=
tejne,
musim opet rucne spustit
prikaz setxkbmap. Taky jsem zkousel z editovat XF86config rucne ale v R=
EADME.X
se pise:

 Rucne to mozete spravit upravenim riadku `XkbLayout' v sekcii `Keyboar=
d' suboru
`/etc/X11/XF86Config'. Zakomentujte riadky `XkbSymbols' a `XkbKeymap' a=
 upravte
riadok `XkbLayout' napriklad takto: `XkbLayout   "czsk(sk_us_qwertz)"

To sem opravdu nepochopil, proc XkbLayout   "czsk(sk_us_qwertz),(nebo j=
inou
mapu) kdyz programek X-configure-cs, prepise XF86config patricny radek =
na:

XkbKeymap "xfree86(cz_us_qwertz)" ?!

A obe dve varianty mi nefunguji. Nekde delam zasadni chybu, ale kde? Po=
radte
nechci se Debiana vzdat a prejit zpet na RH.
Ta chyba mozna souvisi s tim, ze pri startu X se mi vypisuje nejaka hla=
ska o
nejake NON FATAL ERROR  v XKB, ze klavesnice neni precompiled bla bla,a=
 ze
pouzije pre-xkb klavesnici. Budeli treba presne zneni hlasky poslu, mam=
 Debiana
doma ted jsem v praci.

Diky Pavel

--
Pavel Vokoun        e-mail:pvokoun@spolana.cz
technik digitalni PbU    tel:0206/665899

=

--0__=yeBujJLDYRSRgqc8Ng6UW137um6ORZpfnVZ9wxbcx9QRVnn3I3flevfw--