Jak nastavit dial-up

Petr Stehlik pstehlik@zln.cz
Mon, 15 Mar 1999 09:27:29 +0100

> Omlouvam se za takovy uzivatelsko-zacatecnicky dotaz. Chtel bych si svuj
> stroj s debianem pripojit pomoci dial-up linky na internet.

> Narazil jsem na nekolik problemu. Predevsim nevim co mam napsat do polozky
> "modem initialization", jelikoz bych chtel po inicializaci poslat prikaz
> ATX3 a ATL. Zkousel jsem do teto polozky napsat ATZX3L i ATZATX... a ani
> jedno se nezdalo, ze by nejak fungovalo.

z dob, kdy jsem jeste hodne modemoval, si pamatuju jednoduchou zasadu:
vsechny inicializace, ktere clovek na sve lince potrebuje, by si mel ulozit
primo do NVRAM modemu (AT&W) tak, aby pak pro kompletni a presne nastaveni
stacilo jen ATZ. No a protoze ATZ se vykonava primo po zapnuti, tak ja mam
dokonce v teto polozce pppconfigu jen prazdno.

Mimochodem, prikaz ATZ nemuze byt nasledovan zadnym jinym - ATZATX
nefunguje, protoze ATZ maze zbytek radky z bufru modemu. Takze budto jen
ATZ, anebo cokoliv (treba ATX3L) ale uz ne s ATZ.

> Dalsi problem je s ustrednou. Abych mohl telefonovat ven, musim vytocit 9
> chvilku pockat a pak teprve cislo. Netusim co mam do telefoniho cisla
> napsat jako pokyn cekej.

9,,, (carka je pul sekundy cekani)

> Typ protokolu jsem dal PAP.

jestli on IOL nema schvalne jen CHAP, aby zmatl vsechny sve potencionalni
uzivatele...

> Jinak projevy po "pon" byly takove, ze cvaklo relatko, blikla dioda, ktera
> podle kolegy ma svitit pri tom, kdyz je modem na lince a po 1-2 sekundach
> zhasla (relatko taky cvaklo)  a konec. Predpokladam, ze v teto fazi nebude
> v /var/log/ppp nic zavazneho. Evidentne se ani poradne nevytoci cislo.

nejspis problem s chybejicim ATX3. Melo by stacit (v nejakem terminalovem
softu) napsat ATZ a pote ATX3&W, aby si modem nadosmrti pamatoval, ze neni v
americe.

Petr