read only filesystem

Vaclav Hula vaclav.hula@capitol.cz
Fri, 01 Dec 2000 13:28:14 +0100

Dobry den,

Narazil jsem na zajimavy problem. Protoze trpim obcasnymi rebooty,
udelal jsem si read-only root. (s /home, /usr/src, /tmp a /var na jine
partition, a s devfs) Ma to jeden maly problem - ifup a ifdown si pri
startu zapisuji informace do /etc/network/ifstate, a pokud nemohou
zapsat, nenabehne sit. Situaci zatim resim skriptikem, ktery remountuje
na konci bootu root ro, a pri shutdownu ho zase namounti rw.

Otazka 1:
Je to problem baliku ifupdown nebo moji uchylnosti, ie. mam vyrobit
bugreport?

Otazka 2:
Vidite v tom nejaky jiny problem, kterey jsem nepostreh?

Zdravim...
Ax

jo, mimochodem: samba nechodi jako server. Kdyz se na ni nekdo hlasi,
zarve na tom, ze nemuze zmenit permise /etc/samba/smbpasswd na 600
(ktery 600 uz sou???). Coz se da obejit prez 'smb passwd file=
/nekde_kde_je_to_rw'.