Archivace dat

Petr Herman ph@lf2.cuni.cz
Wed, 6 Dec 2000 18:09:31 +0100

Může se někdo podělit o zkušenosti ohledně archivace dat
(řádově několik GB/měsíčně ) pod Debianem?

Měl bych se vejít do 10.000,- Kč vč. DPH, uvažuju o nějaké CD-RW
vypalovačce, čtu /usr/share/doc/HOWTO/en-html/CD-Writing-HOWTO.html
ale tam se o HW toho moc nepíše. O rychlost mi ani tak moc nejde,
hlavně o spolehlivost, abych ty CD ještě po několika letech přečetl,
a aby s tím vším byly co nejmenší problémy.

Také nevím, jestli při současně používaných velikostech bufferů
1-2MB je možné tu vypalovačku mít přímo v serveru anebo se na to
pořád ještě doporučuje zvláštní stroj a jestli je nutné SCSI
nebo stačí IDE/ATAPI.

Ještě jsem něco našel na http://members.nbci.com/whtrbt/cdr/cdr.htm
ale tam se takovéhle věci neřeší.

(Můžete mi odpovědět i mimo skupinu, abych tady nerozpoutal nějakou
lehce off-topics Flame-War na téma, která vypalovačka je lepší...)

(Okrajově ještě uvažuju o streameru, máme tady nějaké stařičké
externí SCSI Siemens-Nixdorfy S26361-K204-V1 EXB-8200ST bez jakékoliv
dokumentace, ani nemám tušení jaké medium se tam cpe...)

Zdraví
Petr Heřman