ide-scsi (was: Archivace dat)

Petr Herman ph@lf2.cuni.cz
Fri, 22 Dec 2000 17:02:14 +0100

Dobrý den,
tak nakonec jsem koupil TEAC CDW54E IDE/ATAPI a snažím se ho tu
rozchodit, v CD-Writing-HOWTO.txt se píše cosi o tom modulu ide-scsi
kterým se přemapuje to IDE jakoby to bylo SCSI,  aby se mi na to chytnul
cdrecord, ale nejsem si moc jistý do jakých startovacích skriptů
v Debian/potato bych to měl nacpat.

V kap. 2.1 Quickstart se píše, že jádro musí být alespoň 2.0.36,
tak jsem v potato upgradoval z 2.0.34 na 2.0.38 (předkompilované),
to prošlo OK.

Pak tu je nějaký skriptík na vytvoření
/dev/loop? a /dev/sg? s právy u=rxw,g=rwx,o-rwx
v Debianu už jsou připravené:
brw-rw----    1 root     disk       7,   0 Sep 21 14:15 loop0
crw-------    1 root     root      21,   0 Dec 22 13:43 sg0
atd.
lze to použít tak jak to je nebo je nutné změnit ta práva?

A to
	append="hdb=ide-scsi"
mám strčit do /etc/lilo.conf ?

Při upgrade slink->potato jsem zaregistroval, že došlo k nějaké změně
strategie při loudování modulů, tak si také nejsem jistý, kam to všude
cpát, jestli do /etc/modules jako dřív nebo ještě něco.

Ale:
# modprobe ide-scsi
modprobe: Can't locate module ide-scsi
# modprobe scsi_mod
modprobe: Can't locate module scsi_mod
# modprobe sg
# modprobe sr_mod
modprobe: Can't locate module sr_mod
# modprobe loop
modprobe: Can't locate module loop

V /lib/modules/2.0.38/*/* nejsou takže asi budu muset překompilovat
kvůli tomu celé jádro? A kde jsou k nim zdroje? Nebo jsou už i zkompilované
v nějakém balíku, který jsem ještě neobjevil?

Díky za radu ubohému, ještě dnes musím vypálit vánoční dárky na CD-R ...
těmi by měly být
	ftp://ftp.debian.cz/pub/debian-czlug-cd/potato-i386-?.raw
už se mi je konečně podařilo stáhnout, teď je ještě vypálit...
Předpokládám, že příkazem
	cdrecord -v dev=6,0 potato-i386-1.raw
až mi ten modul ide-scsi bude fungovat (ještě jsem nikdy nic nepálil).

Petr Heřman