lilo.conf

ia97tkla@fw.ssesvdf.cz ia97tkla@fw.ssesvdf.cz
Mon, 31 Jul 2000 13:05:16 +0000

> Date:          Mon, 31 Jul 2000 08:42:20 +0200
> From:          Pavol Lajciak <pavol.lajciak@scprbk.sk>
> To:            czdebian-l@debian.cz
> Subject:       lilo.conf

Ahoj Debiani

> Mal som tam predtym Win98 na dev/hda1 teda na C:
>
> Po instalacii som dal nainstalovat lilo na hda2,
> co mi nevadi. Cista particia.
>
> Do MBR (Master boot record) som dal zapisat potrebne
> informacie.

Ja mam Win95, ale melo by to fungovat stejne i pro 98.
Win mam na /dev/hda1 a Linux jsem nainstaloval na /dev/hda3
(/dev/hda2 mam jako dalsi disk pro Win - VFAT, ale to je jedno).
U 95/98 je treba nainstalovat lilo do MBR. Jenom NT (2000) potrebujou
MBR pro sebe a tam se to dela myslim jinak, ale v tomhle asi nebude
problem, protoze by se spis bootovalo do Win nez do Linuxu.

> Teraz sa nemozem dostat k Win98. Cez bootovacku
> k dosu sa k suborom dostanem.

fdisk /mbr
Vycisti MBR a pak se bude bootovat z /dev/hda1 tedy z Win, ale do
Linuxu se dostanes jenom pres boot disketu.

> Skusal som skunfigurovat lilo.conf podla manualu
> <<"man lilo.conf">>
>
> dopisal som ak sa nemylim. Pisem z ineho stroja
> other = /dev/hda1
> label = Windows 98
> table = dev/hda

Mozna, ze je chyba v tom retezci "Windows 98", protoze je v nem
mezera, ale je to spis domenka. Ja mam jenom "w" a je to rychlejsi.

> Pri bootovani som drzal [Shift] a nejde.

To je divny. To fakt nevim. Nenapsal jsi tu nikde, jakou mas
distribuci a hlavne verzi. To, ze dialog se zobrazi az po stisku
funkcni klavesi, jsem byl zaskocen pri prechodu z RedH, ale prislo mi
to jako dobrej napad (protoze mam doma dva nenechavy sourozence). U
me funguje Ctrl, Alt, Shift a dokonce i Caps Lock.

Normalne mi pise:
LILO
a po stisku klevesy dopise " boot:" tedy pak je tam:
LILO boot:
a kdyz nic nezmacknu, tak se mi nabootuje Win.

Po stisku Tab se vypisi moznosti (labely) u me:
LILO boot:
l		w
LILO boot:
Staci napsat "l" a nebo "w" a uz to jede.

> Ak sa da chcel by som aby sa menu na vyber systemu
> zobrazovalo automaticky, ak nieco take je.

Jestli to jde, tak je to v manualu (jako, ze to tam urcite bude),
ale tohle nevim.

> Ak sa da nastavit primary system?
> Ma niekto vzorovy <<"lilo.conf">> ?

# File lilo.conf
# Je to muj vlastni upravenej LILO.CONF z Debian Linux 2.1 CZ/SK

boot=/dev/hda
root=/dev/hda3
install=/boot/boot.b
map=/boot/map
vga=normal

# pauza pro menu
delay=20

# defaultni label			!!! Tohle jsi potreboval
default=w

# image pro Linux; label = "l"
image=/vmlinuz
	label=l
	read-only

# partition pro Windows; label = "w"
other=/dev/hda1
	label=w

# End of File lilo.conf

> Co mam este urobit? Co som spravil nespravne?

Snad uz jen: po uprave lilo.conf se musi spustit prikaz lilo
(asi v /sbin), aby se updatelo nastaveno do boot sektoru.

> --
> ---
> S uctou
> Pavol Lajciak

Napsal jsem vsechno, co me napadlo tedy, kde vsude mohla byt chyba
podle mne. Preji mnoho stesti s konfiguraci,

									Tomas Klapka
									judge@ssesvdf.cz