ohledne include

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Sat, 11 Mar 2000 18:54:47 +0100

sKIm napsal:
> Zdravim
>=20
> Chtel bych se zepatat na hlavickove soubory???
> Kdyz neco kompiluji, tak jsem pochopil ze ten program si musi najit
> hlavickove soubory. To znamena, ze by mely byt v PATH.
> Takze v PATH mam /usr/include:/usr/local/include:/usr/X11/include

Ne. Podle PATH to rozhodne nehleda.IMHO standardne prohledava .:/usr/incl=
ude
/usr/local/include ci /usr/include/X11 se musi dodat rucne. Nevim proc by=
 mely
byt standardne prohledavany (no dobre, je mi jasna motivace, ale kazdy
program, ktery potrebyje Xy, by si stejne mel zkontrolovat, ze tam ty
hlavickove soubory jsou, pripadne kde).

> to by mely byt zakladni adresare.
>=20
> No a tedkom mam problem - chtel jsem si zkompilovat knihovny mam/vrs
> a prisel jsem na to ze existue adresar /usr/lib/Gtk--/include
>=20
> Jak se muzu vyvarovat takovych chyb???
> To neexistuje zadny predpis kde ukladat hlavickove soubory???

Existuje. Systemove (tj. pro C knihovnu v /usr/include a podadresarich, p=
odle
specifikace ANSI/ISO). Ostatni bud primo do /usr/include nebo do podadres=
are
podle nalady.

> Me to potom hlasi milion chyb - ze nemuze najit to ci ono??

autoconf/automake

> lib hleda podle /etc/ld.so.conf - to je spravne ze??

viz. take gcc   -print-search-dirs

				Petr =C8ech