VM: do_try_to_free_pages failed for xxxxx...

Petr Herman ph@lf2.cuni.cz
Wed, 11 Oct 2000 13:15:51 +0200

Dobry den,
pote, co jsem se pokusil upgradovat ze slinku na potato, se mi tu
na jedne z masin zacala na konsole objevovat rada hlasek typu:

VM: do_try_to_free_pages failed for xxxxxxx...

pricemz na miste xxxxxx jsou jmena nejruznejsich procesu, jako treba
kswapd, named, kupdate, klokd, kwswapd, htdig, apache, rpc.mountd, atd.

Pochopil jsem jen tolik, ze to asi bude jakasi virtualni masina v jadre,
ktera ma mozna nejake problemy se strankovanim nebo uvolnovanim
pameti ci ceho, a tim padem mi tu pak hnije kdeco a bezi spousta
rozdelanych procesu, ktere nemaji sanci nijak regulerne skoncit,
a tak tu jen zoufale zabijim vselijake demony, poustene cronem atd.,
hlavne ten htdig nemuze nikdy skoncit a zere nejvic systemovych
prostredku, takze cela masina je pak na hranici pouzitelnosti.

Co se tyce jadra, to se mi myslim jeste neupgradovalo, to mam jeste ze slinku
- pokud se nemylim:
$uname -a
Linux bfu 2.2.17 #1 Sun Jun 25 09:24:41 EST 2000 i686 unknown

Diky za radu, co se s tim da delat, jsem prosty uzivatel,
o procesech linuxoveho jadra toho moc nevim.

Petr Herman