VM: do_try_to_free_pages failed for xxxxx...

Filip Hroch hroch@monoceros.physics.muni.cz
Thu, 12 Oct 2000 09:07:48 GMT

On 11 Oct 2000, Petr Herman wrote:

> Dobry den,
> pote, co jsem se pokusil upgradovat ze slinku na potato, se mi tu
> na jedne z masin zacala na konsole objevovat rada hlasek typu:
>
> VM: do_try_to_free_pages failed for xxxxxxx...
>
> pricemz na miste xxxxxx jsou jmena nejruznejsich procesu, jako treba
> kswapd, named, kupdate, klokd, kwswapd, htdig, apache, rpc.mountd, atd.
>
> Pochopil jsem jen tolik, ze to asi bude jakasi virtualni masina v jadre,
> ktera ma mozna nejake problemy se strankovanim nebo uvolnovanim
> pameti ci ceho, a tim padem mi tu pak hnije kdeco a bezi spousta
> [...]

Cau

jak uz psal P. Cech reportujete nejaky zmatek v cislech verzi jadra.
Pravdepodobne jste updatoval ze slinku na potato, ktere si tam
narvalo nove jadro, ktere je ponekud nestastne nazvane 2.2.17
i kdyz ve skutecnosti je to pravdepodobne jen vylepsene(?) 2.2.16.

Me se tahle hlaska bezne po naistalovani potata taky objevuje, i kdyz
se potom vetsinou nic nestane. Kazdopadne bych doporucil prekompilovani
jadra. Je to pomerne jednoduche:

* stahnete si jadro do sveho adresare

* dale postupujete podle asi 6 bodu, ktere jsou v README ke kernel-package
  baliku (pravdepodobne si jej budete muset instalovat, rekne Vam
  sam co potrebuje, nezapomente pritom na balik fakeroot), bude se Vas
  to ptat na ruzne veci kolem HW, jako voditko Vam muze slouzit
  /boot/config-2.2.17

* timhle postupem vyrobite balicek kernel-image-2.2.17_custom.1.0_i386.deb
  ktery jako root jednoduse pres dpkg -i ... naistalujete

* mate po problemu.

F. Hroch