syslog+login

Peter Popovec popovec@zub.fei.tuke.sk
Wed, 18 Oct 2000 08:57:32 +0200

In article <8siecr$18f2$3@ns.felk.cvut.cz>,
	"Petr Slansky" <slansky@usa.net> writes:

ZDAR!

Upozornim vopred na trochu dlhsie citanie..

> nepouziva... "halt" by jeste potreboval trochu predelat. Nebo zavest
> specialni "halt" pro ups shutdown...Treba demaon upsd (dummy ups) umi
> zjistit stav UPS a vrati jej v exit kodu...

Ale samozrejme, zistime ze nie je stava (ups demon  nam vrati navratovu
hodnotu "stava = 0 " a davam povel UPS-ke aby sa shutdownovala. Ak stava je,
samozrejme nema vyznam poslat UPS-ke povel k vypnutiu. Akurat sa musim
postarat o zmenu runlevelu (alebo reboot zariadit sam) tak, aby doslo k
rebootu. To samozrejme mozem spravit v /etc/init.d/ups-monitor ktory je z
/etc/init.d/halt volany. (ups-monitor je sucastou ups demona . takze
debianacky halt nemusi nutne obsluhovat "halt" ako taky pokial islo o
UPS-halt.) Napr. upsd to riesi trochu chybne...

  poweroff)
   vupsd -i-1 $PORT
    case "$?" in
      101 | 102)
        sleep 5
        upsd -k $PORT
        ;;
      *)
        ;;
    esac

ak vsak stavu uz mame (navrat iny ako 102 | 101) , skoncime haltom ..
(
navratove kody :
101    UPS is on battery, but the battery is ok.
102    UPS is on battery, and the battery is low.
)
Riesenie:
Staci ako default dat *)
			reboot -d -f -i
			;;
Co vsak nie je uplne ok, pretoze pri halte od operatora, to  skonci rebootom
ak nahodou UPS nie je na bateriach. Ale aj tu je riesenie. Ups demon
nechava svoj stav v /etc/upsstatus .. a odtial ak bol halt vyvolany
operatorom sa dozvieme, ze UPS je OK a bezime do haltu.
	*)
	  if [ ! "OK" = $(</etc/upsstatus) ]; then
		 reboot -d -f -i
	  fi
	;;

A vsetko sa da zariadit len upravou scriptov pre upsd (o  ktorom tu bola
rec). Debian ma podla mna halt pripraveny postacujuco. Problem su scripty  v
UPS demonoch :-|

(Ok .. na nieco som urcite zabudol, ak mate zaujem, pomozte doriesit tieto
veci)

> Nevypne se! Bezna UPS se vypne jen, pokud nema napeti. Pokud nema napeti,
> tak se vypne a zapne se po navratu napajeni. Pokud bezna UPS napeti ma, tak
> povely k vypnuti ignoruje.. a to je prave problem..
>
> Petr

Ano povel na vypnutie UPS UPS-ka ignoruje ak ma napajanie privedene. Je to
zrejme, nevie sa zasa sama zapnut. (podla coho by sa zapla ???  nasledujuci
vypadok napajania moze byt o tyzden ... a kedze ziadna (mne znama a dostupna
UPS ) s casovacom nexistuje ... Nechapem co by Vam pomohlo, keby ste vedeli
UPS-ku zostrelit aj ked mame 220V . Kedy by potom doslo k opatovnemu startu
??

Este perlicka: niektore UPS maju moznost definovat cas medzi odoslanim
shutdownu a samotnym schutdownom. Avsak firmware v UPS uz pozabuda na
nabehnutie 220V pocas toho, ked sa uz o UPS nestara ziaden soft a zaroven
bezi odpocitavanie. Tak sa dostanete do stavu, ked UPS pocitac vobec nevypne
a tento ostava v halte, alebo ak ste si definovali reboot ( to riesi
situaciu len ciastocne) mozete ostat zasa v stave, ked po reboote sa checknu
disky, namontuju RW ale nedojde uz k spusteniu UPS demonu ( a zruseniu
odpocitavania) .. nakolko UPS prave ide DOWN nakolko 220V neprislo. Cas
rebootu pocitaca si samozrejme mozete zmerat a podla toho zvolit cas
shutdownu UPS .. ale trafite sa stale rovnako ?? A co s UPS ktore maju cas
pevny ? a pre Vas nevhodny ?

			Peter Popovec

P.S. presne upsd som upravoval na pracu s VICTRON MATCH ups-kou. Mal pomerne
dobre napisane scripty pre osetrenie haltu atd.. atd .. ale nie postacujuco.