jak zmensit systemovy font

Petr Stehlik pstehlik@sophics.cz
Wed, 18 Oct 2000 15:42:33 +0200

> PROC SI INSTALUJETE XWINDOWS 4.01, KDYZ JIM NEROZUMITE???

to je velmi dobra otazka. Zacalo to tak, ze jsem si vzal gnomeicu.deb,
ten vyzadoval xlibs, v teto konferenci mi rekli, ze xlibs je az v XFree
4.0 a ze si je muzu nainstalovat, nebot jsou celkem pouzitelne. Takze
mam vlastne XWindows kvuli tomu zmatenemu vyrobci gnomeicu.deb, ktery to
postavil na XWindows 4.0x.

> A co je systemovy font v X windows???? fixed font? nebo font v GTK+
> resp. Gnome nebo v KDE?  Nebo mate jenom twm a to pise obrovskym
> fontem.

Je to takhle: font v GTK+ je velky - vsechny dialogy a vubec vse v GNOME
je ted velkym pismem. ALE, velke pismena ma napr. i Elvis ve svem
pulldown menu, ktere nema s GNOME nic spolecneho. Velke pismena ma taky
Netscape (v message window to muzu customizovat, ale napr. v seznamu
oblasti nebo seznamu hlavicek zprav to neovlivnim). No a nakonec se
zvetsily i rozestupy mezi radky v editoru JBuilderu (Java aplikace).

Jeste k te Vasi otazce v uvodu: kdybych si instaloval jen to, cemu
predem rozumim, tak nepouzivam PC vubec. Cele dnesni dopoledne ctu many,
dokumentaci k XFree a prohledavam konference a nasel jsem prd. Muzete mi
poradit, co si mam precist, abych porozumel XWindows 4.01 a mohl si je
pak bez obav nainstalovat? Jen doufam, ze nepouzijete oblibene heslo
Linux hackeru "Use the source, Luke!".

Petr