syslog+login

Peter Popovec popovec@zub.fei.tuke.sk
Thu, 19 Oct 2000 08:21:16 +0200

In article <8sk9tg$2uml$1@ns.felk.cvut.cz>,
	"Petr Slansky" <slansky@usa.net> writes:

> Toto reseni by mohlo fungovat pro pocitac pripojeny primo k ups. Co pro
> pripad, ze upsd jeste komunikuje s dalsimi deamony na jinych strojich, ktere
> napaji stejna ups? V momente, kdy se vola ze skriptu "halt" skript
> "power-monitor", funguje jeste TCP/IP komunikace? Mohou demoni vzajemne
> komunikovat? Pred vypnutim ups by "master" mel pockat, az vsichni "slave"
> budou pripraveni k odpojeni napajeni. Take by mel zajistit, aby pripojene
> "slave" systemy prebootovaly v pripade, ze dojde k obnoveni napajeni...
> Vymyslet to spolehlive asi nebude uplne snadne...

TCP este bezi . nakolko upsd  ostava bezat  vo  vsetkych runleveloch
a "interfaces" su  zhodene az volanim haltu  halt -d -f -i -p

Problem je, ze ups demon uz nemoze zapisovat na disk status (  uz je v tom
case disk RO.. ) Ked sa pozrieme na halt -d -f -i -p  ktorym konci
/etc/init.d/halt, realne sa nestane nic, ked sa vobec nevykona ale rovno
padne napajanie. Takze zasa je na scripte ups-monitor, aby monitoroval
"master" system a podla toho ci tento nabehne (rebootom) pretoze nedoslo k
vypadku  zada aj tuna reboot .. alebo jednoducho pocka na vypadok napajania.
Samozrejme halt od operatora treba vyriesit separatne .. ale zasa je to v
dosahu scriptu ups-monitor.

> Jeste by se asi mela osetrit situace, ze se system nevypne, prestoze ups
> nema stavu, tedy ze upsd -k $PORT se provede, ale k vypnuti ups presto
> nedojde. Pry nektere UPS maji dlouhe zpozdeni (i 40s). Behem tech 40s muze
> prijit stava...

tu je problem  v UPS .. UPS  sa musi spravat po prijati povelu shutdown tak,
aby naozaj isla down ( bez ohladu na to ci prisla stava alebo nie). Ked
stava nabehla v case "odpocitavania" mala by sa zasa po nejakom case sama
zapnut. Zaujimave je, ze lacne UPS-ky shutdownuju "hned" resp. do 1 sec ..
kym drahe "smart" - nie len od APC maju cas shutdownu programovatelny ale v
principe neriesia Vami spomenutu situaciu vobec. Skusal som vseliake UPS,
LongTime, VICTRON, APC (smart aj back) a dalsie "noname" a vysledok bol
prekvapujuci. Lacne UPS ktore sa zhadzuju okamzite resp. do 2 sec sa lahsie
vyrovnaju s nabehom 220V pocas "shutdownu" nakolko im nejaky cas trva, kym
reaguju na pritomnost 220V v sieti .. ( realne ked padne stava, zacina
invertor generovat 220V na vystup . ale ked stava nabehne.. caka sa este asi
3 sec, kym sa prepne nazad na priame napajanie zo siete). Prilezitostne si
rozoberte niekolko UPS-iek. Prekvapujuca je aj kvalita prevedenia. Drahe
UPS, "znackove", maju velakrat otrasnu konstrukciu a dokonca vela "rucne"
pajkovanych spojov. Prave APC a VICTRON ma prekvapili :-(

			Peter Popovec