Debian vs. Redhat

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Tue, 24 Oct 2000 15:30:23 +0200

Martin Dolog napsal:
> zdravim vas vsetkych,
> Zaujimaju ma hlavne nasledovne veci:
>
> 1> ReiserFS; chodi to ? ja viem ze je to zalezitost kernelu, ale predsa;
> Da sa Debian instalovat tak, aby vsetky particie boli ReiserFS ?

na instalackach neni podpora reiserfs. musi se rucne. Jinak grub z unstable by
reiserfs jiz umet mel

> 3> Kernel; Ma debian nejako specialne upravovany kernel ?
> Ale naozaj staci stahovat z kernel.org ...

ma. vetsinou jde o opravy chyb. ale samozrejme muzete pouzivat kernel, jaky
chcete

> 4> Security; Ma debian nadstardne spravenu security ?

Co je nadstandardni bezpecnost? Pokud myslite opruz typu bastile-linux tak ne.
Pokud byslite OpenBSD audit, tak taky ne. "Pouze" opravene objevene
bezpecnostni chyby, pripadne neco, ceho si aktivni maintainer vsimnul.

> 5> Lokalizacia; hlavne: slovenska klavesnica pod Xami, prepinatelna na
> US klavesnicu,
> ale vsetko v anglickom prostredi;

jak si to nastavite, tak to mate. v 3.3.6 je urcite slovenska klavesnice a
xbksel - takova utilitka na prepinani klavesnice. Jinak ceska a snad i
slovenska klavesnice vlastne podporuje jak SK tak US rozlozeni a prepina se
Scroll-Lock.

				Petr Cech

<rmtZzz> The guy may know awk like the back of a dingo, too.