Necekane odpojeni modemu.

Petr Stanek snek@penguin.cz
Sun, 10 Sep 2000 23:21:36 +0200

"Radom=EDr Ludva" wrote:
>=20
> Dlouho mi trvalo, nez jsem zjistil proc mi nefunguje ppp,
> pak jsem zjistil, ze je to tim, ze soubory:
> /dev/ttyS3 - modem
> /dev/ippp0 - ???
> nemaji prava cteni a zapisu pro ostatni uzivatele.

To je v poradku, patri skupine dialout

> Nastavil jsem o+r+w a pripojeni se zdarilo,=20

No toto neni mozne! Pokud mate distribuci Debian, tak patri
deamon pppd do skupiny dip a uzivatel nema pravo jej spustit!

Spravny postup v Debianu je pod uzivatelem root pridat uzivatele
smejici pouzit ppp do skupiny dialout a dip v /etc/group

Pote nastavit ppp spojeni pomoci pppconfig a pripokit se pon
odpojit se poff.

> ovsem po chvilce
> se z niceho nic modem odpojil. Sam asi neprijdu na to proc
> se tak stalo. Dokazal by nekdo z tohoto logu zjistit duvod?
> Stalo se to pote co jsem spustil "wxftp". U Windows se mi
> stava pomerne casto, ze stratim pripojeni ve chvili kdy pracuji
> s nejakym FTP klientem.

No pod Windows mate nastaveno pravdepodobne odpojit po dobe necinosti,
a Windows predpoklada necinost klikani mysaka a ne prenos dat!

Pokud vam to dela pod Debianem a nehnal jste se u pppconfig do advanc
nastaveni, tak to pada spatnymi draty od telecomu a nebo blbe=20
nastaveny modemem.=20

Pokud mate modem 56k tak zmente protokol z V90 na V35. Pokud jste se
pohrabal v advanc, tak vratte Idle-timeout  na none.

S uctou Snek
'Snek' Petr Stanek                          http://www.penguin.cz/~snek
Compaq ASE, Linux LCP                        Tel.: ++420 (0)69 613 4160
17. listopadu 24                              GSM: ++420 (0)604 2397 11
736 01 Havirov-Podlesi                           mailto:snek@penguin.cz
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz