Truchu vylepseny package managment pro (nejen) Debian?

Petr Snajdr snajdr@firma.seznam.cz
Tue, 17 Apr 2001 20:36:00 +0200 (CEST)

Dobry den,
   v posledni dobe stale mene sleduji deni v Linuxove komunite
a tak mi mozna neco pouze uniklo. Mejte se mnou tpelivost, prosim :-)

Pouzivame radu operacnich systemu pocinaje Linuxem (Debian, samozrejme
;-)), FreeBSD, Solaris, AIX apod. Kazdy z (nejen) zminovanych OS ma svuj
pristup k package managmentu a v necem je lepsi ten a v necem onen.
Presto nektere techniky pouzivane nekterymi Unixy jsou vazne
dobre a uzitecne a trochu mi chybi v Linuxu (Debianu). Otazkou je tedy:
lze nejak dosahnout nasledujicich veci?

- CVS-like prace s binarnimi balicky. Pokud znate package managment
  AIXu tak asi neco takoveho. Balicek je mozne nainstalovat,
  vyzkouset, ze instalace je funkcni a udelat commit ( a nebo rollback
  pokud neco prestalo fungovat apod.).

- automaticka instalace na zaklade predpripraveneho skriptu
  v nemz jsou pouze informace typu IP adresa, gateway, HW sitovky,
  rozdeleni disku, vyzadovane balicky, adresy odkud se tahaji balicky
  apod. V zasade by byla dostacujici i automaticka instalace base
  systemu + zakladni net balicky + sshd a jejich konfigurace.

Abych se priznal, neptam se ani tak proto, ze bych mel chut (no ta by
byla, ale ten cas) experimentovat s resenimi "tretich stran" ;-). Spis by
me zajimalo zdali Debian smeruje i k tomu co jsem se snazil popsat vyse
a co by se tedy mohlo (nebo melo?) objevit primo v distribuci Debianu.

Predem dekuji za vas cas a rad prijmu odpoved i formou
pouheho URL, v horsim pripade i URL do archivu nektere z konferenci na
debian.org :-)

S pozdravem
   petr Snajdr