Prechod na debian

Filip Hroch hroch@monoceros.physics.muni.cz
Tue, 18 Dec 2001 14:46:45 GMT

Ciao

On Mon, 17 Dec 2001 21:41:29 +0100, thibaud wrote:
>Dobry vecer,
>
>pouzivam temer dva roky RedHat a ted bych chtel zkusit neco
>"zajimavejsiho",a proto jsem myslel na prechod na Debian.
>Neznam vsak tu distribuci a o ni koleduji ruzne informace, jak je to tezke,

jak se to vezme.. instalace je podstatne slozitejsi, nez u RH protoze
neexistuje zadny poradny detektor HW, clovek vetsinou musi delat vse rucne.
Na druhe strane pokud chces mit nad systemem i zarizenima absolutni
prehled tak je to vic nez vhodne... v podstate se jedna o to, ze neni
instalce graficka (to lidi auromaticky nepovazuji za user friedly)
a je potteba znat co v tom pocitaci clovek ma coz stejne kazdy trochu
na vysi uzivatel vi..

ovsem sprava systemu (updaty,..) je na podstatne vyssi urovni, takze
je to o rad bezpecnejsi (tim nechci rict, ze RH je nebezpecny, ale tady
je to jeste o neco dal)

taky to sebou ovsem nese, ze je system ponekud komplikovanejsi nez RH
ale nepocitam, ze by ti to delalo po 2 letech nejaky problemy...

>Proto mam nekolik otazek:
>1. Jaka je posledni stabilni verzi soucasne k dispozici?

2.2 Potato r4, nyni je frozen faze dalsiho milniku 3.0 Woody
(kdyztak me nekdo oprvate jestli kecam) a mozna uz se vyplati
naisntalovat rovnou ji, o tom jak je to s verzema uz jsem tu psal
pred nejaky casem.. viz archiv...nehcce se me to opisovat..

>2. Existuje o Debian nejaka literatura?

je to mozny, ale vse co je vytistene to je i na siti,
nicmene je to porad Linux, zas tak zasadne se to nelisi..

>3. Chtel bych si zachovat nezmeneny svuj /home oddil ale ten je soucasne v
>ext3fs. Nebude to problem ho pouzivat po instalaci Debianu?

tohle presne nevim, ja tedy pozivam jak na / tak na /home ext3, ale
nevim, jak presne je to udelane primo pri instalaci, jestli jde zvolit
rovnou ext3 (nebo nejaky jiny), nicmene minimalnle neni problem
to nainstalovat na ext2 a pohrat si s tim tak aby to bylo oboje
na ext3

>4. Pouzivam hlavne KDE, soucasne verzi 2.2.2. Mam pocit, ze posledni verze
>pro Debian je 2.2.1. Vzhledem k tomu, ze si chci zachovat svuj /home oddil,
>nemuze dojit k nejakym zkratum?

tohle nevim, KDE nepouzivam

>5. Cetl jsem, ze Debian pouziva jiny system instalace baliku nez rpm. Jaky
>je to system a jak funguje?

viz opet co jsem uz psal a je to v archivu...

>6. Na co bych mel davat zvlast pozor, az budu instalovat Debian?

zalohovat data, jinak bych doporucil delat vse maximalne reverzibilne
V kazdem pripade doporucju velmi peclive precist instalacni manual
(v cestine je jen pro 2.1, ale to se vubec nelisi oprtoti 2.2, 3.0 jsem
zatim neinstaloval) je tam zminka o dselectu, coz je hlavni podsatna
a vyrazna zmena oproti RH.

FH