Live CD

Petr Vanek vanous@penguin.cz
Mon, 5 Feb 2001 14:33:41 +0100 (CET)

Dobry den,

Protoze mi dost chybel prenosny Linuxovy system postaveny na Debianu,
rozhodl jsem se, ze si vytvorim svuj. (SuSE LiveCD mi nevyhovuje - 6.2 uz
se asi neprodava a kupovat bych stejne nechtel, evolution verze 7 je
pro me dost spatna a krom toho SuSE neni Debian a to je zasadni vec.

Me Live CD Debian Potato 2.2 se zacina priblizovat mym predstavam. Abych
nezakrnel, chce se vas zeptat, CO je podle vas nutne mit v takove
prenosne distribuci - Xka?, netscape?, samba?, ssh?, apache...?, CO je
nutne  nakonfigurovat po spusteni takove distribuce - tzn. pokud by jste
meli takovouhle distribuci, k cemu by jste ji vyuzili a co by bylo potreba
po startu menit - nastaveni site, ssh, X, resolv.conf ...
K dispozici je asi 600Mb.
Ne, ze bych nemel vlastni predstavu, ale co si predstavujete vy, ze je
nutne mit, kdyz budete nekde mit k dispozici PC s CDrom_kou, internet a
par dni volno.

Zvolil jsem reseni: system v image, tzn. ze cely system je ulozen v image,
da se provozovat bud primo z CD, nebo nakopirovat na pevny disk (napsal
bych hdd, ale bylo by to zavadejici :-)). Na konfiguraci se ptam proto, ze
je nutno pri spousteni nalinkovat konfiguracni soubory do mista, kde se da
zapisovat. System je zavaden pomoci initrd a nasledneho linuxrc. Bootovat
se da jak primo z CD, nebo pomoci loadlinu. Zmenene konfiguracni soubory
jsou zapsany v ramdisku, nebo pokud user chce, tak v dalsim image (10Mb)
na pevnem disku pocitace. System se da nastavit bud na tvrdo - zavadeci
reknu kde co bude, nebo pri startu dotazovanim na jednotlive pozadovane
veci odkud-kam.

Pripominky uvitam

Vanous

Vanous Petr Vanek  mailto:vanous@penguin.cz