Groups v Debianu

Petr Herman ph@lfmotol.cuni.cz
Mon, 12 Feb 2001 12:16:15 +0100

On Mon, Feb 12, 2001 at 09:51:50AM +0100, buchal@brailcom.cz wrote:
> "Jaká jsou hlavní specifika Debianu."

Jo ještě 2. takové specifikum mě přijde, že Debian má celkem vymakané
jednotlivé fáze postupného vývoje releases, od unstable přes frozen
do stable.

A 3. (nebo spíš nulté) specifikum mi přijde, že Debian vlastně
není ani Linux, jinak řečeno, to Linuxové jádro tam má zatím
"dočasně" (o tom, jak dlouho trvá taková "dočasnost", tu teď
nechci diskutovat) od Linuse vypůjčeno, a ideologicky to všechno
spěje k Hurdu, což je jakési Machovo mikrojádro. (Čemuž se ovšem
Linus směje a nevěří, že se nám to někdy podaří dovést do prakticky
použitelné fáze).

Takže Debian je vlastně Linux "ano i ne" - tudíž pokud by mocný
král poslal chytrou horákyni pro nějaký UN*X, a by to byl Linux
a nebyl Linux, určitě by mu na koloběžce, oblečená v Síti, přivezla
CD s Debianem.
Deklaruje se o něm, že je to takový "Linux, nezávislý na Linuxu". :-)

Petr Heřman