cestina_a_ generovani kernelu

=?iso-8859-2?Q?Vlas=E1k_Jaroslav?= JVlasak@CSAS.cz
Wed, 28 Feb 2001 12:09:55 +0100

Dobry den,

omlouvam se za delsi mail, snazim se popsat situci co nejpresneji. Nedari se
mi rozchodit cestinu a vytvorit kernel, muze, prosim, nekdo poradit, co
delam spatne ,

Dekuji,
Jaroslav Vlasak.

=============
Mam potato stahovane v zari 2000 (2.2.17), SiagOffice 2.4.7 zkompilovany ze
zdrojaku. Xserver je vga16 a window manager fvwm. Pokousim se rozchodit
SiagOffice, resp. zatim jenom PatheticWriter s cestinou, ale nedari se a
cestina mi nechodi ani v Xech. Snazim se postupovat podle Cech Howto a
clanku o nastaveni cestiny z Linuxovych novin.

xfonts-biznet-iso-8859-2-100dpi, xfonts-biznet-iso-8859-2-75dpi,
xfonts-biznet-iso-8859-2-base a xfonts-intl-european ukazuje dselect jako
installed

v /usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc prislusne soubory existuji a v fonts.dir
jsou nadefinovany (napr.
7x14.pcf.gz -misc-fixed-medium-r-normal--13-120-75-75-c-70-iso8859-2), vypis
souboru pres ls
ls *IL2*
.
.
.
7x14_IL2.pcf.gz
.
.
.

v /etc/X11/XF86Config mam v sekci pro klavesnici pridane
XkbModel  "pc102"
XkbKeymap   "xfree86(cs)

v casti FontPath
puvodne mimo jine bylo i
.
.
.
FontPath   "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/:unscaled"
, pro jistotu jsem jeste zkusil pridat
FontPath   "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/"
.
.
.

Fvwm startuji pres startx.
v okne xtermu nastavim v env LC_ALL=cs_CZ a LANG=cs (zkousel jsem ale i
kombinace LC_ALL --- LANG jako
cs_CZ --- cs, cs_CZ.ISO-8859-2 --- cs, cs_CZ.ISO-8859-2 --- czech, cs_CZ ---
czech, cs_CZ --- CS) a spustim dalsi xterm.

xserver pri vyskoceni z fwvm vypise hlasku
.
.
.
(--) VGA16:Virtual resolution set to 640x480
System:'/usr/X11R6/lib/X11/xkb/xkbcomp /w 1 /R/usr/X11R6/lib/X11/xkb /xkm /m
cs /em1 :The KEYBOARD keymap cpmpiler }xkbcomp] reports:'-emp ">" -eml
"Errors from xkbcomp are not fatal to the X server " keymap/xfree*^
compiled/xfree*^.xkm'
Waiting for x server to shut down ............

Totez pise kdyz mam nastaveny Xkbkeymap na "xfree86(us)", jenom misto cs
napise us.

Vysledkem je, ze v novem okne xtermu sice ceske znaky "chodi" (tzn. ze pri
zmacknuti klavesy na klavesnici se neco zobrazi), ale spravne se zobrazi
pouze ceske znaky s carkou (a,e,i,...) a misto znaku s hackem (jako s,z,r,c)
se zobrazi pouze paznak.
Pusobi to na me laickym dojmem, ze Xy nenajdou latin 2 fonty v
/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc, ale nevim, co s tim.

setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group led
probehne bez jakekoliv hlasky (ale stav se nezmeni).

Kdyz  spustim PatheticWriter (volam z xtermu pw), tak nabehne, v menu se
zobrazi cestina, ale misto znaku s hacky jsou opet paznaky. V psanem
dokumentu funguje ze tri latin2 fontu (mam stazene a prehrane do direktorare
popsaneho v readme vcetne fonts.txt) pouze courier (vcetne znaku s hacky
spravne), ale Times a Helvetica pisou spravne pouze znaky s carkou, ale
misto znaku s hacky opet zobrazuji neco jako 3/4 apod.
Pri spousteni pw vypise hlasku BadMatch, invalid parameter attributes.
Predpokladam, ze problem s PW a s xtermem spolu asi uplne nesouvisi (pw
pouziva svoje latin 2 fonty, cekal bych, ze se mu asi nelibi nastaveni
LANG=cs ?).

Konecne, snazim se nainstalovat potato na Compaq s 2 CPU. Pocitac nema zadny
interni disk, pouze diskove pole pripojene pres Compaq Smart Array radic.
Snazim se vygenerovat bootovaci disketu s kernelem na jinem pocitaci (486,
jeden SCSI disk pres Adaptec radic). V menu make menuconfig vyberu Compaq
Smart Array radic podporu, ale po vygenerovani diskety a pokusu o boot na
instalovanem pocitaci dostanu nakonec hlasku
uncompressing Linux.................
.
.
scsi:0 hosts
scsi:detected total
VFS:Cannot open root device 08:02
Kernel panic:VFS:Unable to mount root fs on 08:02.

Priznavam, ze nevim, jestli mu vadi, ze kernel byl vygenerovan na pocitaci s
jinou konfiguraci disku (myslim, ze snad ne ?), spis si myslim (spatne ?),
ze spadne protoze nepozna Compaq Smart Array diskovy radic a pripojene pole
(pri pokusu o boot z diskety se tahle zarizeni nevypisi).
Snazil jsem se patrat, kde je chybka, v HOWTO jsem neobjevil, z jakeho
souboru si make bzdisk kernel stavi, ale zda se mi, ze jde o souboru
config.in a debconf (omlouvam se, ty nazvy asi uplne nesedi, ale nevzal jsem
si zapsanou cestu a jmena souboru). Nicmene pres to, ze jsem v menuconfig
vybral Compaq Smart Array, v tehle souborech jsem radku pro tento radic
nenasel. Pokud by to mohla byt pricina, netusi nekdo, jak ta radka ma
vypadat ? Zkusil bych ji tam dopsat rucne a znovu vygenerovat kernel.

Jeste jednou dekuji,
JVL.