useradd

Petr Stanek snek@penguin.cz
Tue, 16 Jan 2001 07:57:36 +0100

Michal Kolesar wrote:

> Zdravim!
>
> 1)
> pri reinstalaci z redhatu na debian mi nefunguje korektne
> prikaz useradd. Proto jsem vyzkousel tento prikaz i na
> jinem debianu. Na trech nezavislych strojich totez.
>
> pri zadani 'useradd -d /home/username username'
> se sice uzivatel vytvori, ale bohuzel uz se nevytvori domovsky
> adresar. :-(

Toto by nemel udelat zaden prikaz useradd, ale az po zadani useradd -m
!!!
Co jsi delal na tom jednom dni co jsi sedel u mne v ucebne?

Jinak pod Debianem je k dispozici hezci davka adduser.

> 2)
> Dale mam problem pravdepodobne s velkou groupou.
> Z byvaleho redhatu mam groupu users s asi 1100 uzivateli.
> Bohuzel po prevedeni do debianu mam silene problemy.
> jakmile chci pridat username do skupiny pomoci 'adduser username group',

Neni jednodusi si upravit /etc/adduser.conf USERGROUPS ??

> obsah /etc/group a /etc/gshadow se mi uplne zmeni.
> zmiznou mi vsechny skupiny uzivatelu, tj asi 1100 skupin.
> Jak je to mozne?

Nevim kde delas chybku ja jich mam na jednom stroji jeste vice.

> Nejsou skupiny podle neceho testovany? Pripada mi to asi
> tak, ze kdyz si debian zjistil, ze je nevytvarel (protoze byly vytvoreny
> v redhatu) tak je pri prvni praci se skupinami (pridavani/modifikace skupin)
> odstrani...

??? Ten stroj neni preformatovany po RedHatu ???

> Jsem z toho docela bezradnej.

No radsi se priste obrat na mne soukromym mejlikem, kdyz uz jsem
te presvedcil na Debian.

S uctou Snek
'Snek' Petr Stanek                          http://www.penguin.cz/~snek
Compaq ASE, Linux LCP                        Tel.: ++420 (0)69 613 4160
17. listopadu 24                              GSM: ++420 (0)604 2397 11
736 01 Havirov-Podlesi                           mailto:snek@penguin.cz
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz