apt dotaz

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Thu, 18 Jan 2001 01:04:28 +0100

Pupala Ronald napsal:
> Ahojte !
>
> Su situacie ked pouzivam konstrukciu "zcat Contents-XXX.gz | grep nieco",
> ked hladam v ktorom baliku sa nachada nejaky subor, ktory hladam, a kde sa
> nachadza po instalacii. Pripada mi to dost neefektivne a neprakticke, a
> navyse musim "Contents-XXX.gz" osobitne stahovat. A tak isto, ak chcem

no, ten soubor by se musel stahovat tak, jako tak. V Packages co stahuje
apt-get nejsou informace o tom, ktere soubory balik obsahuje.

> zistit presne ktore subory obsahuje ten ktory balicek "dpkg --contents
> balicek-XXX.deb" musim mat balicek, ktory chcem prehladat doma na stroji.
> Neda sa tie dve uvedene veci dosiahnut za pomoci apt-get alebo apt-cache ?

ne

> Ale mimo "apt-cache search", pretoze sa mi vidi,ze tento produkuje vela
> "zbytocnych kecov" a na request *X11* povie ze "nerozumie "(hladam
> povedzme subor libX11.so ).  Akosi som sa snazil vyskusat vsetko, co
> apt-get a apt-cache ponukaju, aby som uvedene dosiahol, ale ocakavany

nelze. viz. vyse. ale mam dojem, ze v unstable neco na prohledavani
Contents-* existuje - auto-apt

> vysledok nie a nie sa dostavit.  Nevyznam sa sice v regexp-och, ale preco
> ich pouzivat, ked to nie je bezprostredne nevyhnutne.
>
> Neexistuje nieco v style "apt-cache
> povedz_mi_v_ktorom_baliku_je_tento_subor_a_kde_bude_po_instalacii", a bez
> toho, aby som musel hociaky balik alebo Contents stiahnut na svoj stroj.

asi ne. vzdalene to zatim myslim neexistuje

> A "apt-cache ukaz_mi_info_a_dependencies_tohto_baliku".  A ak to

tyto informace jsou v Packages, takze neni problem to pro dany balik
zobrazit. Ostatne to davno takhle funguje

> neexistuje, nenajde sa niekto, kto by to predhodil na zvazenie vyvojarom
> apt ? Ide tu aj o privetivost pre potencionalneho aj zabehaneho
> debianistu.  Aj ked si niekto kto s debian-om nepracuje, neuvedomuje silu
> a kvality napr. "apt-get dists-upgrade" :- ))) .

no apt pronika i do .rpm sveta :))

> Prajem prijemny den
>
> Rony pupala@sse-za.sk

				Petr Cech

<Manoj> trust Eray to add a moment of amusement to any day