POMOOOOC alias ext2resize

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Fri, 26 Jan 2001 21:25:33 +0100

Pupala Ronald napsal:
> Ahojte !
>
> Ked blbec pouzije toto zverstvo dostane sa tam, kam ja. Ked budete lustit
> krizovku a bude tam stat ze "blbec na styri pismena" napiste tam RONY.
> Ale teraz vazne. Potreboval som uliat asi 1GB na disku 5.1 GB. Bol tam
> okolo 120MB swap na /dev/hda1 a zvysok ext2 linux na /dev/hda2. Z
> /dev/hda2 som chcel ukusnut ten 1 GB.  Tak som telinitol do 1, mount -r -o
> remount ro / a potom ext2resize. Tento asi presiel. Odisiel som prec,

ext2resize pouze zmensi filesystem, jestli se nepletu. Takze partition table
zustane stejna

> medzitym vypadok prudu a som v r...  . Boot len cez rescue root=/dev/hda2

proc? nejde po nabootovani pustit lilo a opravit to?

> aj to naskoci len grafika, klasicka konzola je passe, a cfdisk ukazuje

jen grafika???? to jaky Xka? to ta konzola tam taky nekde bude, ne?

> povodne rozdelenie.  Ako z toho naspat a uspesne ukoristit ten 1GB ?

viz. vyse. prerozdelit. parted bude asi nejlepsi. nebo partition magick

> Rony pupala@sse-za.sk

				Petr Cech

<Manoj> trust Eray to add a moment of amusement to any day