cestina_a_ generovani kernelu

Martin Sittek martin.sittek@infoprojekt.cz
Fri, 2 Mar 2001 13:06:56 +0000 (UTC)

Mam take potato a vcelku mi to chodi, budu se vyjadrovat jen k vece,
ktere mam nastavene jinak:

>v /etc/X11/XF86Config mam v sekci pro klavesnici pridane
>XkbModel  "pc102"
>XkbKeymap   "xfree86(cs)

zde mam pouze
XkbModel    "pc102"
XkbKeymap   "xfree86(us_cz_qwerty)"

toto mam blokle
#    XkbCompat   "group_led"

>v casti FontPath
>puvodne mimo jine bylo i
> .
>.
> .
ty tecky nechapu - ja tam zadne nema

>Fvwm startuji pres startx.
>v okne xtermu nastavim v env LC_ALL=cs_CZ a LANG=cs (zkousel jsem ale i
>kombinace LC_ALL --- LANG jako
>cs_CZ --- cs, cs_CZ.ISO-8859-2 --- cs, cs_CZ.ISO-8859-2 --- czech, cs_CZ ---
>czech, cs_CZ --- CS) a spustim dalsi xterm.

mam nastaveno pouze
LANG=C
LC_CTYPE=cs_CZ

a mam to nastaveno jiz pred startem X, nevim presne jestli to ma vliv
ale radej to dat do /etc/environment

>(--) VGA16:Virtual resolution set to 640x480
>System:'/usr/X11R6/lib/X11/xkb/xkbcomp /w 1 /R/usr/X11R6/lib/X11/xkb /xkm /m
>cs /em1 :The KEYBOARD keymap cpmpiler }xkbcomp] reports:'-emp ">" -eml
>"Errors from xkbcomp are not fatal to the X server " keymap/xfree*^
>compiled/xfree*^.xkm'
>Waiting for x server to shut down ............

tu nefatalni hlasku mi to pise teke, nicmene cestina mi jede

>Vysledkem je, ze v novem okne xtermu sice ceske znaky "chodi" (tzn. ze pri
>zmacknuti klavesy na klavesnici se neco zobrazi), ale spravne se zobrazi
>pouze ceske znaky s carkou (a,e,i,...) a misto znaku s hackem (jako s,z,r,c)
>se zobrazi pouze paznak.
>Pusobi to na me laickym dojmem, ze Xy nenajdou latin 2 fonty v
>/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc, ale nevim, co s tim.

nezapomente nastavit pro xterm ceske fonty

`xterm -fn nejaky-ten-cesky-font-iso8859-2`

prepinani do cestiny pres ScrollLock, pripadne pravy alt.

>setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group led
>probehne bez jakekoliv hlasky (ale stav se nezmeni).

todle jsem nikdy nedelal - mam pocit, ze kdyz je v XF86Config to
XkbKeymap   "xfree86(us_cz_qwerty)" tak uz to neni potreba.

s temi hardwerovymi problemy vam asi nepomuzu.

Abych pravdu rekl tak jsem cele to ceske martirium absolvoval pomerne
davno a uz si presne nepamatuji co vsechno jsem kde delal. A take
se mi to plete dohromady se Slackware, Debian Slink a Potato.
Ale vim, ze jsem postupoval vicemene presne podle Czech-HOWTO-html-1.29
a necpal jsem tam zadne "neoficialni" baliky.

Kdyby bylo potreba muzu zaslat ne email nejake konfiguraky.

--
Martin Sittek