qmail + vpopmail

=?iso-8859-2?q?Ond=F8ej_Sur=FD?= sury.ondrej@globe.cz
26 Mar 2001 10:15:07 +0200

Martin Man <Martin.Man@seznam.cz> writes:

> [...]

To je rozumne.

Ne ;-)

see /etc/init.d/qmail

Motate lehce pate pres devate ;-).  vpopmail je urceny pro virtualni
domeny.  Postu vybira z /var/lib/vpopmail/domains/<domena>/<uzivatel>.
O dorucovani lokalnim uzivatelum se stara jen samotny qmail.

Zalezi na tom kolik toho chcete prevadet.

Mam.  Prevadel jsem asi 2500 virtualnich domen na vpopmail.  A uplne hladke
to nebylo.  Citalo to nekolik patchu do vpopmailu (nektere jsou jenom v
mojem Debianim balicku (treba runtime konfigurace), neco je i v upstreamu
(treba oprava uplne skolackych chyb v kodu)).  Vlastni kompilace
courier-imapu (opet je treba patch, tak aby to spravne fungovalo s
vpopmailem, kvuli chybnemu navrhu interface vpopmailu.)  A nasledne take
patch do qmail-local, aby to cele fungovalo vice jako qmail a omezil se
prisun chyb vpopmail do systemu, alespon pri dorucovani zprav (nepouziva se
vdelivermail).  Dalsi patch do qmail-local pridal podporu scanovani zprav
pres Kaspersky AVP pro Linux (AVP pro qmail primo od Kaspersky nefunguje a
ostatni systemy volajici externi script (perl/shell a pak dalsi utility)
enormne zatezuji system).  A pak spousta dalsi drobne prace ;-)

Pokud byste chtel s vpopmailem poradit (a pripadne z toho nasledne napsat
pro Debian anglicky HOWTO), tak jsem k dispozici, ale pocitejte s tim, ze
mam dlouhe odpovidaci doby. (nekdy nemam cas, nekdy se mi nechce, vetsinou
to prvni :-( )

--
Ondřej Surý <ondrej@globe.cz>         Globe Internet s.r.o. http://globe.cz/
Tel: +420235365000   Fax: +420235365009         Pláničkova 1, 162 00 Praha 6