POP3 a FVWM2

Rudolf Novak novak@hvezdarna.cz
Tue, 29 May 2001 12:00:24 +0100

Dobry den,

>gnome-wm neni window manager, ale skript, ktery spusti WM nadefinovany
>v konfigruraci GNOME (nejcasteji window maker, enlightenment, sawfish).

diky za info, nestudoval jsem co to presne dela (z duvodu celkoveho
nezajmu o Gnome :)

>gnome-panel -- neni zavisly na WM, zkuste napsat "panel" v xtermu.

tak to je asi presne to, co do fvwm potrebuji. zda se, ze jsem spokojeny
:)))))

>mutt neumi POP3, zkuste fetchmail. SMTP umi.

zkusim, dik!

>Asi pouzivat sawfish, ktery je uzasne pomaly (priznivci lispu nebijte
>me :-). Mam podobny stroj a pouzivam Enlightenment(.org) nebo Window
>Maker a oboji beha vyborne.

jo, enlightenment je dost super, ale nejak mam dojem, ze to fvwm je
nejlepsi. prestoze si tu a tam z nudy pustim i kde, window makera a
spol, zda se mi, ze pokazde to stejne dokonverguje k jednoduche
genialite a tou je fvwm. fvwm2 teda. tedko s panelem to ma naprosto
presne ty vlastnosti, ktere chci. je to uzivatelske a zaroven dabelsky
rychle, snadno konfigurovatelne. Pote, co jsem z deblyjce presel na
grafictejsi progeny to je presne ono (dokonce mi funguje kolecko na
mysi!!! ono to je teda otrava si zvyknout ze to neco dela, protoze jsem
si navykl s tim sudlit kdyz premyslim - stejne jako mam na klavesnici
jakesi cudle s mesickem, slunickem a sprostym koleckem, ktere s tim we
windoze delaji nejake hroozy, ale tady to pouzivam jen na zabijeni
vsetecnych prstu, kdyz s nima nepisu.

Mimochodem, vcera jsem se uz po asi 10te pokousel doma we win98 (druha
partice pro moji pritelkyni a na filmy) zprovznit zvukovku. interni PCI
SB comatible. Natahl jsem si asi 20 MB ruznych softu a nic. Kdyz uz jsem
to chtel rozkopat (=smazat windoze a naucit pritelku s Linuxem :), nasel
jsem na jakemsi CDcku instalaci Be OS. Zkusil jsem to a dost jsem
koukal. nejen ze zvukovka jela hned a v pohode (podobne jako v linuxu),
ale take mi to Linux dost pripomelo. Ma to konzolu, asi hodne podobny
filesystem - minimalne to cte ext2, swap a vnitrne to ma stejna prava
souboru jako linux, je to o rad grafictejsi a multimedialnejsi nez
windoze a zda se, ze na to jsou i nejake apliakce na jejich webu. Nevim,
jak je to s lokalizaci, s podporou a hlavne s dostupnosti softu, ale
psali tam cosi o opensource a uvadeli servery, kde se da nejen koupit,
ale i stahnout soft. Asi to sem tak uplne nepatri, ale vite o tom nekdo
neco? Napadlo me, ze bych pak mozna ani ty windoze nemusel instalovat
kvuli multimediim (to mam dojem je porad rychlejsi nez v linuxu
prehravat treba MP4 videa)...

mejte se a dik za ryby

Rudolf