newbie: jak vytvorit .deb z .tgz ;)

Tom Hudec Tom@ABBA.cz
Fri, 15 Feb 2002 11:44:28 +0100

Michal Hajek wrote:

> Dobry den, chtel bych nainstalovat software (goban), ktery neni nikde
> jako debianovsky balicek. Rad bych zachoval jakous takous "integritu"
> systemu, jestli mi rozumite.Ptam se tedy, jak mam tento softik
> nainstalovat, abych ho mohl nekdy zase jednoduse odinstalovat. Mohl bych
> sice jednoduse .tgz rozbalit, make, make install a tak dale, ale kdyz
> takovych bude vice, jak se v tom pak mam orientovat ? ....
> Napadlo me, jestli treba nejde vyrobit z toho goban.tgz goban.deb nebo
> tak neco. Jak takove situace resite vy ?

Balicek stow je super.

Instalace SW:

tar zxf SW-x.y.z.tgz
cd SW-x.y.z
./configure --prefix=/usr/local/stow/SW-x.y.z
make
make install

Ted je SW oddelene od systemy ve svem vlastnim adresari.

cd /usr/local/stow
stow SW-x.y.z

Vytvori se symlinky ze standardniho umisteni lokalnich souboru
/usr/local na skutecne soubory v /usr/local/stow/SW-x.y.z.

Pokud jsou instalovany i nejake knihovny, zkontrolovat, ze

/etc/ld.so.conf obsahuje radek /usr/local/lib a pak spustit

ldconfig.

Odinstalovani:

cd /usr/local/stow
stow -D SW-x.y.z
rm -rf SW-x.y.z

A je to.

--
Tom Hudec <Tom@ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://ABBA.cz/

   .''`.  The box said Windows, NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people