Scientific Viewer

Ronald Pupala pupala@sse-za.sk
Fri, 25 Jan 2002 21:43:03 +0100

Ahojte vsetci !

   Chcem sa na  Vas obratit s malou prosbou ! Na stare kolena sa mi podarilo
dostat sa na VS na distancne studium elektroenergetiky. A tu zacali moje
trable.
Pre studium matematickej analyzy mame vsetky materialy spacovane v prostredi
Scientific WorkPlace. Tieto dokumenty su vo formate .TEX t.j. tex-ove
zdrojaky.
Kompletna latka sa da prehliadat programom Scientific Viewer, ktory je
zadarmo pouzitelny ( http://www.mackichan.com/ ). Toto je samostatny
prehliadac, ktory dynamicky kompiluje a zobrazuje .tex dokumenty pristupne
na net-e a podporuje aj hypertextove odkazy v zdrojakoch TEX-u .
Najprv som ho nevedel spojazdnit. Myslel som si, ze nefunguje koli
netransparentnemu proxy, ktory pouzivame vo firme. Potom som si ho ale
nainstaloval v inej firme, a tam mi cez proxy fungoval. To znaci, ze
nastavenie proxy si v instalacii prevzal z nastavenia IE.
A tak som zistil, ze s proxy spolupracuje, ale ten v nasej firme vyzaduje
autentifikaciu a
userneme a password pre proxy neviem do SV nikde dostat.
A ani neviem, ci sa da nejako automaticke prihlasenie na nase proxy nejako
nastavit aj v IE. Mozno aj to by Scientific Viewer prevzal z IE. Toto je
program pre Win, ako ste uz iste postrehli.

   A teraz dotaz : nie je nieco v debian-e, co by pracovalo ako plugin pre
niektory prehliadac, ktory by mi umoznoval toto iste (t.j. dynamicku
kompilaciu a zobrazenie .tex dokumentu, ktory by podporoval aj hypertextove
odkazy ? Alebo aj samostatny prehliadac ?
   Ak som sa zle vyjadril, alebo je nieco nezrozumitelne, mozete to z
horeuvedenej adresy stiahnut, a je tam uvedena aj stranka, na ktorej je to
mozne odskusat.

A na zaver pridavam v prilohe subor "maindex.tex", lebo sam v tex-u
nepracujem, a nechcem so 100%  istotou tvrdit, ze sa jedna o TEX. Hlavne mi
to nesedi koli tym hypertextovym odkazom. Neviem ci "pravy" TEX taketo nieco
podporuje.
Kazdu chvilu, co sa bavim spojazdnenim Scientific Viewer-u, stracam na
studium MA.

Dakujem za pomoc.

Rony pupala@sse-za.sk