Unable to open an initial console

Petr Heřman Petr.Herman@lfmotol.cuni.cz
Tue, 29 Jan 2002 13:49:47 +0100

Prosím o pomoc, nejsem zádný guru, ale obycejný ucivatel Debianu.
Ted uz pres rok prakticky non-stop jedu stable potato bez vetsích problému,
kernel puvodní z té distribuce, snad 2.0.38 ?
Dnes pri pokusu zalogovat se na konsoli po zapsání loginu uz nenabehla rádka
Password
a to na zádné z virt. konsolí. Usoudil jsem, ze asi nevímproc chcípnul getty
(nebo jak se to jmenuje).
Ping OK, ale telnetnout z jiného stroje se nedalo, ftp také odmítnut; Apache
normálne bezel. Co delat?
Na trojhmat to vypadalo, ze nereaguje, nicméne za chvíli zacal rebootovat -
zrejme reagoval,
ale nevypisoval pritom nic na konsoli.

Boot normálne az do rádky:
    VFS: Mounted root readonly

ale hned za ní mne neprílis pochopitelná hláska:
    Unable to open an initial console

To nevím jak si vylozit, jaký muze mít problém, ze nemuze otevrít konsoli?
Pak zacne zasesám o sobe rebootovat a to porád ad infinitum. Co delat?

Mám na disku jeste nejaké zálozní partition se sbírkou vselijakých dalsích
jader,
vetsinou výsledek tentýz, jen v jednom prípade to probehlo normálne o kus
dál,
ale po tom, co se namountovaly vsechny filesystémy, tak se na me vyvalilo
asi 20
hlásek Segmentation fault pri provádení skriptu z adresáre /etc/rcS.d/
(nejvíc ve skriptu S38set6x86) a tím pádem se nerozbehla rada sluzeb.
Ale zalogovat me to nechalo normálne.

Ze by odesla pamet? Nakonec jsem jeste (s pocitem potupy) zkusil nabootovat
W95
a ty nabehly naprosto normálne. Takze ted fakt uz nevím co s tím.

Dekuji za kazdý nápad,
Petr Herman