konzola, mutt tuhne

Jan Popelek popelek@go.to
Wed, 22 May 2002 22:29:24 -0700 (PDT)

Zdravim,

jako spokojeny uzivatel potata jsem se rozhodl modernizovat a
nainstaloval woodyho na cisty disk na PC. S nekterymi vecmi si nevim
rady, bud jsem vse pozapominal, nebo Debian udelal za ta leta obrovsky
krok kupredu. Pokud dokazete poradit, budu velmi vdecny:

1, nova jadra kaslou na LILO parametr 'VGA=cokoliv' a pri bootu se zase
prepnou na svych cca 28 linek. Tusim, ze to ma neco spolecneho s
framebuffery. K cemu mi je FB ? Da se konzola presvedcit na nejakych
34-40 radek ? Prozatim jsem prelozil jadro bez FB, vec se spravila a
jako bonus me v noci nestrasi fialovy tucnak.

2, cestina na konzoli. Nainstaloval jsem 'fonty', vybral klavesnici a
je to cesky. Jediny problem: fonty jsou velke a jsme zase u 25 radek.
Ma nekdo k dispozici fonty velikosti 14 ? Co jsem zkousel fonty z
/usr/share/consolefonts/ mi bud zrusily ramecky u mc (iso02) nebo jasne
barvy u vseho (LatArCyrHeb)

3, nenasel jsem pine i rozhodl jsem se vyzkouset vychvalovany mutt.
Chci-li napsat dopis, zdvorile se mne opta na To: a Subject: a po
odklepnuti zatuhne, ze pomuze pouze ^Z a killnout. Zajimave je, ze jako
root to funguje v pohode a dopis dokonce i dojde. K cemu nemam prava ?
Ve FAQ jsem o podobnem problemu nic nenasel.

Za odpoved dekuje

- phone: +1 510 445 3950 -_      --@-@-(_)-@-@--
- fax:   +1 510 445 3959   -_          " "
- http://go.to/popelek       -_      _.-+-._
-_mailto:popelek@jcmf.cz ______-__.-~   |   ~-._