vymena disku za behu

Tom Hudec Tom@ABBA.cz
Mon, 27 May 2002 11:35:21 +0200

Hans Ginzel wrote:

> 	umount /dev/hd?
> 	hdparm -y -U /dev/hd?
> 	hdparm -R /dev/hd?
> 	mount /dev/hd?

Podobne to taky delam. Bez problemu az na (U)DMA rezim, to musim mit
v jadre implicitne vypnute. Viz archiv konference linux@linux.cz,
kde jsem to rozebiral.

>     Drive jsem to delal tak, ze jsem mel SCSI zakompilovane v jadre a
> IDE jako modul. Nabootoval z SCSI, pripojil disk za behu, mount
> /dev/hda, to implicitne zpusobilo modprobe ide... a detekci disku. Pri
> vymene disku: umount, hdparm -y, rmmod ide*. Disky jsem pripojoval
> sorove - nejdrive ksandu, pak napajeni; pri odnimani naopak; dnes mam ide
> suplik se zamkem, kt. vypina. Zadny disk jsem neznicil, tim ale nic
> nezarucuji!

Ja to drive (nez hdparam mel -U a -R) delal pres moduly do jadra, ktere
provadely totez co hdparm -U a -R.

--
Tom Hudec <Tom(at)ABBA.cz>, editor of Tom's ABBA pages http://ABBA.cz/

   .''`.  The box said Windows NT or better, so I installed Linux. :-)
  : :' :
  `. `'   Debian GNU/Linux  http://www.debian.org/  http://www.debian.cz/
    `-    The Perfect OS - the most software, the most people