Re: Hacek a carka v KDE

To Ondra Kepi Kudlik <konfery zavinac mercurius bod oakobrno bod cz>
From Martin Slouf <xslom03 zavinac vse bod cz>
Date Mon, 1 Mar 2004 16:27:34 +0100 (CET)
Cc czdebian-l zavinac debian bod cz

tusim, ze spravne se znakum carka a hacek (´ˇ) bez pismenek rika mrtve
znaky -- problem nejspis bude, ze je mate spatne nastaveny -- idealni je
definovat to v XConfigu.

dobry navod pro moderni X: http://www.penguin.cz/novinky-view.php3?id=832

osobne sem timhle prosel uz davno, je nutne asi toto:

(XFree 4.1, snad i vyssi verze)
1. overit si, ze jsou nahrane ceske klavesnice
(/usr/X11R6/lib/X11/xkb/) a tam v adresarove strukture:

keymap/xfree86 (mel by tam byt nekde zaznam pro ceskou klavesnici,
hledejte retezec "cz")
symbols/cz_*

2. je nahrany program xkbsel (dpkg -l xkbsel)

3. pak by melo jit spustit minimalne z prikazove radky (existuji ruzne
graficke nadstavby (applety pro GNOME, KDE atp.) spustit neco jako

xkbsel -s "xfree86(cz)"

což sem právě UDĚLAL A PÍŠU ČESKY -- i velky:)

xkbsel -s "xfree86(us)"

a mam zpet anglickou klavesnici

tenhle proces se da ruzne urychlit (osobne pouzivam Scroll Lock pro
prepnuti klavesnice, ale pouzivam zaroven ne prilis standardni definici,
jeste ze stareho RedHat 6.2 :)

xkbsel umoznuje definovat ruzne aliasy pro klavesnice apod., viz
man xkbsel

pokud budete chtit, muzu vam svoji definici poslat, nebudu s tim prudit
konferu (melo by to jit tak, ze to nahrajete k sobe do domaciho adresare a
je to)

pokud pouzivate nejakou starsi klavesnici (muj pripad) a nemate takove ty
Windowsi znakym bude se vam moje definice hodit :)