ramecky pri instalaci

Pavel Makovec pavelm@terminal.cz
Sat, 25 Apr 1998 02:47:54 +0200

Pavel Hanak <hanak@brailcom.cz> napsal:

>tato vec mi neni zcela jasna. Nezabyval jsem se zatim detailne tim, jak
>presne postupuje Debian pri instalaci, ale domnival jsem se, ze jde v
>principu o standardni postup - nejaky rozumny kernel a image, ktera se
>rozbali do ramdisku. V ni jsou ruzne moduly pro jadro a nezbytne
>programky.
>Jestli tomu tak neni, tak me opravte.
>Jestli tomu tak ale je, tak nevidim duvod, proc by image nemohla
>obsahovat soubory setfont, ucw16.psf, mapscrnuni a latin2.table. S
>temito soubory pak snad uz jde operovat stejne jako jindy.
>Jestli rikam nesmysly, tak se omlouvam.

první, co se z diskety při bootu zavede, je ldlinux.sys, který umí načíst
písmo psf a zobrazit různé obrazovky s nápovědou třeba v češtině.
teprve potom (po zadání případných parametrů a stisku <enter>)
by mohlo platit to, co popisujete, přijme-li debian řešení ucw...

v linuxu se zdá být ucw vcelku funkční, i když ne bezchybný. lze jím
zobrazit texty v iso-8859-2, až na znak velké "u" s dvojtečkou, místo
něhož je velké "u" se stříškou. také jsem zkoušel cat, less, more, vi
a view z mc: zobrazení znaků 127-255 se všech případech lišilo!

současná klávesnice cz-lat2.map má též svoje anomálie, např.
háček+mezera=stříška, na místě kroužku je středník, na místě
středníku je zpětný apostrof, capslock "nezvedne" malá česká
písmena, 101. klávesa je při shiftu nefuknční a bez něj špatně...

pavel makovec