Plan postupu

Petr Kolar PETR.KOLAR@vslib.cz
Mon, 12 Oct 1998 11:04:45 +0200

Milan Zamazal <mz-mail@pdm.pvt.net> wrote:

> [...]
>     PK> vynucena lokalizace pro vsechny uzivatele na pocitaci (pomoci
>     PK> system-wide konfiguracnich souboru) nebo naopak ponechani
>     PK> uzivatele, at si potrebne konfiguracni soubory najde nebo vyrobi
>     PK> sam. Co vy na to?
>
> Myslim si, ze se jedna o cinnost, jejiz vystupy budou kazdopadne
> vyuzitelne.  Nicmene me napadaji nasledujici veci:
>
> - Dle meho nazoru by se nemelo jednat o balicek obsahujici konfiguracni
>   soubory pro ruzne programy, nybrz by tyto konfiguracni soubory mely
>   byt obsazeny v baliccich prislusnych programu.

   Tohle bude asi tezko realizovatelne, dokud nebude k dispozici (nebo uz
je) nejaka vyhybka podle jazyka a podle kodovani. Tyto soubory se (na
rozdil od treba katalogu zprav) vzajemne vylucuji, takze neni mozne
soucasne nainstalovat verzi pro cestinu, nemcinu, anglictinu atd. (alespon
ne se soucasnym mechanismem fungovat /etc/skel - kdyby se pri vytvareni
uzivatele nekde zadavalo, jakym jazykem bude mluvit a podle toho by se mu
kopirovaly soubory z /etc/skel/{cs,sk,de,en,pl,...} tak by to slo).

   Dale by zahrnuti konfiguracnich souboru do jednotlivych baliku
znamenalo pomerne dost prace, takhle by se proste pri instalaci vybral
jazyk a kodovani, a podle toho by se pouzil prislusny etcskel balicek.

> - Jak si zmenim (jako uzivatel) sve jazykove prostredi?  Prekopirovanim
>   jinych souboru z /etc/skel?  Co kdyz jsem jiz ale konfiguracni soubory
>   zeditoval?

To je asi neresitelne. Na novem systemu budete editovat uz predem
pripravene konfugurace, ale rozkopirovani souboru na existujicim systemu
se bude muset delat rucne.

> - Co kdyz pribude konfiguracni soubor pro dalsi program?

Tak se musi pridat do balicku. Dlouhodobe reseni je, ze programy nebudou
zadne takto preddefinovane konfiguracni soubory potrebovat, ale budou si
nastavovat prostredi podle locales (takze napriklad treba mailery a
newsreadery budou automaticky pridavat do zprav potrebne MIME hlavicky se
spravnym kodovanim). Nebo musime pockat na Unicode a zunicodovani vsech
programu a standardu.

> Myslim si, ze by bylo lepsi, kdyby programy umely nadavkem nacitat
> globalne instalovane konfiguracni soubory pro jednotlive jazyky
> napr. podle nastaveneho LANG, apod.  To samozrejme muze vyzadovat upravu
> nekterych/vetsiny techto programu, ale to by nemel byt velky problem.
> Zaver: Vytvoreni konfiguracnich souboru ano, ale jejich aplikace pak
> nejakym jinym mechanismem, nez je kopirovani z /etc/skel.

Otazka globalni/lokalni nastaveni je samozrejme slovem do pranice.
Vetsina programu pouziva jak system-wide tak uzivatelske konfiguracni
soubory, takze to neni az zas takovy problem. Ale Vas navrh stavi uzivatele
do situace, kdy budou mit sve prostredi nejak globalne nastavene (jinak
nez implicitne) a pokud se jim to nebude libit, musi hledat, jake lokalni
konfiguracni soubory si maji nainstalovat. Muj navrh znamena "nelibi se
mi moje lokalni nastaveni - zmenim si ho" (pokud nechci pres menu apod.
v jednotlivych programech, mam konfiguraci elmu je v $HOME/.elm* atd.).

> Chtelo by to probrat na debian-i18n, do toho se ale ja osobne nehodlam
> poustet drive, nez zlikviduji vsechny ticknute maily, co mam
> v debianovskych mailing listech. :-(

   Pokud se tam nic takoveho neprobiralo, tak mozna ano. Ja ovsem stale
jedu na Redhatu, takze bych v nekterych pripadech mohl strelit vedle
(takove Redhatovske /etc/sysconfig/*).

                                                  S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229