Plan postupu

Milan Zamazal mz-mail@pdm.pvt.net
13 Oct 1998 00:13:46 +0200

    PK>    Tohle bude asi tezko realizovatelne, dokud nebude k dispozici
    PK> (nebo uz je) nejaka vyhybka podle jazyka a podle kodovani.

Myslel jsem to tak, =BEe tyto programy v=FDhybku m=EDt budou.  Nap=F8=EDk=
lad =BEe
budou na=E8=EDtat mimo "norm=E1ln=EDho" konfigura=E8n=EDho souboru i=A0da=
l=B9=ED soubor
odn=ECkud z=A0/etc s=A0p=F8=EDponou p=F8evzatou z=A0LANG.

    PK>    Dale by zahrnuti konfiguracnich souboru do jednotlivych
    PK> baliku znamenalo pomerne dost prace, takhle by se proste pri
    PK> instalaci vybral jazyk a kodovani, a podle toho by se pouzil
    PK> prislusny etcskel balicek.

L=EDbila se mi pozn=E1mka Larse Wirzeniuse (Wirzenia?) na jednu moji zpr=E1=
vu
tak=E9 poukazuj=EDc=ED na netrivi=E1ln=ED implementaci: "It need not be e=
asy as
long as it is easy for a user."

    PK> To je asi neresitelne. Na novem systemu budete editovat uz
    PK> predem pripravene konfugurace, ale rozkopirovani souboru na
    PK> existujicim systemu se bude muset delat rucne.

    PK> Tak se musi pridat do balicku.

OK, tak=BEe opus=BBme nesyst=E9mov=E1 =F8e=B9en=ED a poj=EFme hledat n=EC=
co jin=E9ho (viz
ten cit=E1t:-).

    PK> Dlouhodobe reseni je, ze programy nebudou zadne takto
    PK> preddefinovane konfiguracni soubory potrebovat, ale budou si
    PK> nastavovat prostredi podle locales (takze napriklad treba
    PK> mailery a newsreadery budou automaticky pridavat do zprav
    PK> potrebne MIME hlavicky se spravnym kodovanim).

To nen=ED nejlep=B9=ED p=F8=EDklad.  MIME hlavi=E8ky se samoz=F8ejm=EC ne=
maj=ED co
nastavovat podle locales, n=FDbr=BE podle jazyka odes=EDlan=E9 zpr=E1vy.

    PK> Nebo musime pockat na Unicode a zunicodovani vsech programu a
    PK> standardu.

To zn=ED l=E9pe, ale jenom pro ty MIME hlavi=E8ky. :-)  U=A0zbytku tak dl=
ouho
=E8ekat nemus=EDme.

    PK> Ale Vas navrh stavi uzivatele do situace, kdy budou mit sve
    PK> prostredi nejak globalne nastavene (jinak nez implicitne) a
    PK> pokud se jim to nebude libit, musi hledat, jake lokalni
    PK> konfiguracni soubory si maji nainstalovat.

Tady jsme si asi n=ECjak nerozum=ECli.  J=E1 bych r=E1d dos=E1hl toho, =BE=
e prost=EC
jako u=BEivatel n=ECkdy n=ECjak =F8eknu "=E8e=B9tina" a nejpozd=ECji od p=
=F8=ED=B9t=EDho
nalogov=E1n=ED budu m=EDt v=B9e =E8esky.  P=F8itom dokud budu cht=EDt =E8=
e=B9tinu, nebudu
muset nikdy nikde nic m=ECnit, a pokud se n=ECkdy rozhodnu pro n=ECm=E8in=
u,
zm=ECn=EDm n=E1zev jedn=E9 prom=ECnn=E9 nebo jednoho souboru, p=F8eloguji=
 se a hotovo.
Syst=E9mov=FD administr=E1tor se pak =E8erta star=E1 o=A0jazykov=E1 nasta=
ven=ED sv=FDch
u=BEivatel=F9, pouze m=E1 n=ECkde v=A0/etc =F8e=E8eno, jak=E9 jazyky jsou=
 na syst=E9mu
podporov=E1ny (aby instala=E8n=ED procedura v=ECd=ECla, kter=E9 fonty je =
pot=F8eba
instalovat, apod.) a jak=E9 je implicitn=ED jazykov=E9 prost=F8ed=ED nov=FD=
ch
u=BEivatel=F9 (aby se jim podle toho napoprv=E9 n=ECjak nastavilo to LANG=
 nebo
symbolick=FD link `language').

C=EDlov=FD stav je mysl=EDm jasn=FD, nejasn=E1 je pouze cesta, kter=E1 k=A0=
n=ECmu vede.

    PK>    Pokud se tam nic takoveho neprobiralo, tak mozna ano. Ja
    PK> ovsem stale jedu na Redhatu, takze bych v nekterych pripadech
    PK> mohl strelit vedle (takove Redhatovske /etc/sysconfig/*).

No to snad nevad=ED, my se r=E1di pou=E8=EDme. :-)

Milan Zamazal