Plán postupu

Petr Stanek snek@penguin.cz
Tue, 06 Apr 1999 22:54:23 +0200

Milan Zamazal wrote:

> * Vyřešena problematika XFree klávesnice (v Debianu).
>   Česká klávesnice v Debianu 2.1 mi v Xech nefunguje vůbec (ani po
>   úpravách).

No pokud člověk aplikuje cz-slink_0.61-1.i386.deb a pár drobností
co jsem posílal do konference, tak to musí na 98% chodit.

Jediné co mne zlobí je Applix, ale to řeším svojí klávesovou mapou.
Pak to chodí na 101% (včetně textové konzoly). Osobně mohu říci,
že se mi Debian 2.0-1 počešťoval snadněji než slavný Commputer Pres RH
5.1CZ.

Jinak malé tajemství, již od prvních verzí až dodnes je v xkb czsk bug,
kdy nefunguje cz_us_qwertz varianta. Tento bug se také šíří
s balíčkem pro Debian cz-slink.

>  Je nutno počkat na oficiální deb balík XFree 3.3.3.  Tam
>   by mělo být již bezpodmínečně nutně zajištěno bezproblémové fungování
>   českých a slovenských klávesnic a balík by měl obsahovat standardní
>   české klávesnice (jak to s těmi standardy vypadá?).

Richard Šputa dotáhl standardní českou neprogramátorskou klávesnici do
stádia verze 2.0 a tvrdí (což můžu potvrdit) že je již vhodná k
distribuci.

Stále se jej pokouším přemluvit, aby udělal identickou klávesovou xkb
mapu
pro X11. Snad se mi to podaří.

Pokud bude někdo dělat českou klávesnici pro X11 použijte prosím právě
tu konzolovou za základ.

> Cíle pro potato
> ---------------
> * Čeština v MySQL.
>   V době vypuštění potato by měl být na debianovském FTP k dispozici
>   MySQL balíček s podporou pro češtinu.  Je potřeba prodiskutovat
>   možnosti s maintainerem MySQL deb balíčku.  (Ujme se toho někdo?  Petr
>   Staněk?)

Bohužel neumím anglicky a i češina je mi někdy cizí. Také nejsu
programátor
a tak bych to nechal na povolanějších osobách.

Pokud by se jednalo jen o přeložení orginálního MySQL*.deb balíčku, na
balíček
s podporou češtiny, tak není problé.

Podpora iso8859-2 a českého třídění se do MySQL přidávají bohužel
při překladu :-( Po překladu lze jen měnit jazyk chybových hlášení :-)

Pokud by se vám podařilo přidat do primárního MySQL*.deb podporu
češtiny,
tak by také muselo být k dispozici dalších 21 "binárních jazykových
mutací".

> Nové potenciální cíle pro potato:

No navrhnul bych české stránky na téma tvorba a překlady *.deb balíčků.
RPM má obrovský náskok díky kvalitnímu seriálu o RPM z Linuxových novin.

Šnek
Snek Petr Stanek          mailto:snek@penguin.cz     tel.: 069/6656 318
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz