Plán postupu

Milan Zamazal mz@pdm.pvt.net
07 Apr 1999 00:17:45 +0200

[Tohle zjevn=EC m=EClo j=EDt do mailing listu, tak=BEe odpov=EC=EF pos=EDl=E1m tam.]

    MV> <OT> trosku sovinisticka poznamka: nemali by sme skor povedat
    MV> CZ/SK a nie Ceske? Oficialny nazov na hlavnej html stranke je
    MV> Debian CZ/SK.  Nerad by som zacinal novy projekt s presne takymi
    MV> (prekryvajucimi sa) cielmi na Slovensku.  </OT>

No jo, omlouv=E1m se, jednak se na to d=EDv=E1m tak trochu ze sv=E9ho =FAhlu
pohledu a jednak nejsem ve v=B9em =FApln=EC v=A0obraze, a proto=BEe po=B9tu
zpracov=E1v=E1m v=ECt=B9inou off-line, nemohu si to jednodu=B9e ov=EC=F8it.  Nicm=E9n=EC
v=B9echny =F8e=B9en=E9 probl=E9my jsou CZ/SK izomorfn=ED, tak=BEe pokud n=ECkde chyb=ED
"SK", jedn=E1 se jen a pouze o=A0problematiku n=E1zvoslov=ED, sta=E8=ED =F8=EDct a
dopln=EDm to tam. :-)

    MV> skor by som navrhol - moznost si vybrat pri instalacii jazykove
    MV> prostredie - nejaky navrh E. Zanardimu (maintainer
    MV> boot-floppies). Je velmi nepohodlne a nebezpecne vytvarat pre
    MV> kazdu jazykovu mutaciu nove instalacne diskety - cize vlastne
    MV> modifikovanu distribuciu s kazdou novou verziou. vid problemy s
    MV> disketami.

To by bylo rozumn=E9, asi jsou v=B9ak pot=ED=BEe s=A0m=EDstem?

    MV> ak sa na nejakom navrhu zhodneme, zoberiem si Enriqua na
    MV> starost.  trochu som si s nim uz dopisoval :)

V=FDborn=EC, d=EDky.

    MV> po akych upravach. od Petra Spatku mam spravy, ze s najnovsimi
    MV> balikmi sk|cz-slink cestina/slovencina v X funguje. pritom ten
    MV> balik nerobi nic nestandardneho (lepsie povedane uz nebude robit
    MV> :) )

OK, pod=EDv=E1m se, jak to ty bal=EDky d=EClaj=ED.

    MV> existuje verzia 2.x klavesnic a je zahrnuta v
    MV> cz|sk-slink. pokial viem, Petr Stanek sa ich snazi pretlacit do
    MV> Debianu. Mohol bi si to okomentovat, Peter?

Tak=E9 by m=EC to zaj=EDmalo. :-)

    MV> nemali by to byt dlhodobe plany. Slink je vonku, nech zije
    MV> Potato! Tam mame aspon sancu nieco pretlacit priamo do
    MV> distribucie.

:-)

    MV> v podstate hotove - po vyrieseni problemov s instalaciou
    MV> modulov.

OK.

    MV> <OT> pravdu povediac, chyta sa ma skepsa - prelozime to vobec
    MV> niekedy nacas?  </OT>

Bude-li dost lid=ED ochotn=FDch to ud=EClat, pro=E8 ne?  Nebude-li dost
takov=FDch, znamen=E1 to, =BEe p=F8eklad nen=ED tak moc pot=F8eba.

Jako v=ECt=B9=ED probl=E9m vid=EDm vytvo=F8en=ED podpory pro p=F8eklady Packages
v=A0Debianu.

    MV> to znamena nejaky skript, ktorym si vyberiem prostredie "sk" a
    MV> on spravi co?

=AEe dan=FD u=BEivatel bude m=EDt slovenskou kl=E1vesnici a Latin=A02 fonty ve v=B9ech
Xov=FDch aplikac=EDch.  Ot=E1zkou je, jak to za=F8=EDdit.

    MV> takisto, co to presne znamena?

J=E9je, co jsem t=EDm jenom myslel? :-) Asi n=ECco takov=E9ho, =BEe n=ECkdy na
za=E8=E1tku instalace =F8eknu nap=F8. sloven=B9tina a pak u=BE na m=EC instalace bude
mluvit slovensky, nainstaluj=ED se bal=EDky vhodn=E9 pro slovensk=E9 prost=F8ed=ED,
slovensk=E9 prost=F8ed=ED bude implicitn=ED (samoz=F8ejm=EC nikoliv z=E1vazn=E9) pro
nov=E9 u=BEivatele, apod.

    MV> nemohli by najskor padnut nejake navrhy tu a az potom na
    MV> debian-i18n?

Mohou a nemus=ED, jak to komu vyhovuje.  Hlavn=EC kdy=BE n=ECjak=E9 budou. :-)

    MV> nie ze by som to chcel koordinovat, ale ak sa dohodneme, coho sa
    MV> to vsetko tyka, preco nie? ale, keby sa toho chcel ujat David,
    MV> ma, samozrejme, prednostne pravo :)

Domluvte se pros=EDm n=ECjak.

    MV> ja by som pridal - preco tam hned nedat podporu pre slovencinu?
    MV> je to nejak komplikovane? Treba robit zvlastny sk- balik? Dufam,
    MV> ze nie.

Byl bych r=E1d, kdyby se Petr Stan=ECk domluvil s=A0maintainerem ohledn=EC
=E8e=B9tiny, sloven=B9tinu by mo=BEn=E1 mohl sfouknout z=E1rove=F2 s=A0t=EDm?

    MV> myslim, ze najprv musime mat nejaku koncepciu, kam to zaclenit,
    MV> a ako to spristupnit aj inym prekladatelom, nielen sk/cz -
    MV> nejake nove baliky LANG-packages? co s tym, co vypisuje dpkg
    MV> --info?

Prob=EChly o=A0tom v=A0posledn=ED dob=EC asi tak dv=EC debaty na debian-i18n@.  =D8ekl
bych, =BEe nyn=ED by nejv=EDce prosp=EClo, kdyby n=ECkdo ty n=E1vrhy a argumenty
znovu pro=B9el a poslal tam n=ECjak=E9 RFC.

D=EDky za p=F8ipom=EDnky, zapracuji do p=F8=ED=B9t=ED verze.

Milan Zamazal

--
"Having GNU Emacs is like having a dragon's cave of treasures."
                                                Robert J. Chassell