cz-slink.0.61-1.i386.deb

Petr Stanek snek@penguin.cz
Tue, 30 Mar 1999 09:23:22 +0200

Zdravicko!!!

Jsem zmaten komu mam poslat sve postrehy s cz-slink.0.61-1.i386.deb
Na http://www.debian.cz/proj/ "Počeštění Debian Linuxu" je uveden
spatka@debian.cz a v cz-slink.0.61-1.i386.deb kupodivu vasko@debian.cz

Posilam sve postrehy s rychlym prohlednutim cz-slink.0.61-1.i386.deb.
Pokusim se jej take nainstalovat na nepocesteny Debian a pak se opet
podelim o sve dalsi postrehy.

Vzhledem ktomu ze jsem se blbe prihlasil do konference debian.cz,
tak mi uteklo par mejliku, jak napotvoru pojenavajicim na tema
pocesteni.
Skusim na ne reagovat dodatecne.

29.03.1999 Petr Stanek <snek@penguin.cz>
Postrehy k cz-slink.0.61-1.i386.deb

XKeysymDB.add

    Nekde vam zcela zmizely nasledujici kobinace
    muzete byt klidni, ale nema to tam nikdo.

    Je to stejne dulezite jako vase male pismena
    s akcenty, nejsou obsazeny v iso8859-1 a nelze
    je tim padem bez teto upravy primo napsat!

        il2_Aacute		:01C1
        il2_Eacute		:01C9
        il2_Iacute		:01CD
        il2_Oacute		:01D3
    	il2_Uacute		:01DA
        il2_Yacute		:01DD

        il2_ocircumflex         :01F4
        il2_adiaeresis          :01E4
	il2_section             :01A7

config.add

    Opet chyba a navic jeste komentovan!
    Debian 2.1 Slink obsahuje unicode a tim padem umi
    ramecky v iso8859-2 a ne jak uvadite v doc/README  -> 1. KONZOLA.

    Patri tam nastavit nasledujici.

	CONSOLE_FONT=lat2u-16.psf
        CONSOLE_MAP=trivial
        CONSOLE_MAP=vga2iso

    no a do /etc/rc.boot/kbd pridat na konec scriptu

	# nastavení iso8859-2 na virtuálních konzolách 1-9
        for i in /dev/tty[1-9]; do echo -ne '\033(K' >$i; done

        # Set Numlock
        for tty in /dev/tty[1-6]; do setleds -D +num < $tty ; done

    mc potom jede vcetne ramecku!

environment.add

    Tady se mozna pletu, ale Netscape mi pise cesky a Applix si nevsima
    export XLIB_FORCE_I18N=2

    Takze bych spise zrusil export XLIB_FORCE_I18N=2
    a pridal nasledujici

        export _XKB_CHARSET=iso8859-2
        export
XKB_HACK_COMP_FILE=/usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/Compose

    Pokud kopirujete environment do /etc/profile
    tak je tam pak zcela zbytecna export XLIB_FORCE_I18N=2,
    zeby nova vlastnost textove console?

xfree86.add
    Velice efektni sada klavesovych map pana Meduny.
    Bohuzel pokud pouziji aktualni verze z Medunova
    http://www.penguin.cz/~stano tak nefunguje nasledujici kombinace

        cz_us_qwertz

    Vyzkousejte jak to jde u vas a pokud take hlasi chybu, tak bugreport
    autorovi.

X-configure-cs
    Efektni a pokud funguje, tak gratuluji!

    Vyzkousel jsem a je tam chybka.

    Zapomel jste osetrit take jine nastaveni klavesnice nez pres
    XkbKeymap a XkbLayout. Ja napriklad pouzivam XkbSymbols.

    Po spusteni X-configure-cs vznikne nasledujici zmatek.

        XkbSymbols  "en_US(pc104)+cz-komp-qwertz"
        XkbKeymap       "xfree86(cz_us_qwertz)"

README

    1. KONZOLA.
	Klavesnica - jako ceskou klavesnici doporucuji pouzit klavesnici
	    dle standardu IBM, na ktere jsem zacal pracovat a dnes ji
	    uspesne dokoncuje ve spolupraci s Makovcem Richard Sputa.
	    ftp://ftp.penguin.cz/pub/cestina/console

    Zavedenie latin-2 fontov posaha ramceky
	Pekna blbost viz. config.add

    3. Odporucana dokumentacia
	Odporucana literatura - Czech-Howto na www.linux.cz

	Primarni zdroj Czech-Howto je http://www.penguin.cz/czech-howto a
	nikoliv uvadeny mirror ci odkaz na www.linux.cz !!!

Navrhuji pridat do pocesteni Debian Slink

    - Primarne pouzit Unicode fonty na consoli
    - Primarne pouzit Sputovu klavesnici na consoli
    - Pridat posledni verzi Czech-Howto
    - Pridat uplne zneni dokumentace k klavesnici czsk !!!
    - Pridat moji cz-komp-qwertz mapu jako variantu k XLIB_FORCE_I18N
      v pripade zajmu ji vyhotovim v xkb provedeni. Soucasny
      stav je xkb+xmodmap. (Jsem pohodlny a pouzivam xkeycaps :-)

S pozdravem Snek

P.S. Muzete mi poradit jak vytvorit z vaseho zdrojoveho
     cz-slink.0.61-1.i386.tar.gz *.deb?
Snek Petr Stanek          mailto:snek@penguin.cz     tel.: 069/6656 318
Server pro podporu UNIXu     Debian GNU Linux     http://www.penguin.cz