cz-slink 0.61 - od autora :-)))

Miroslav Vasko mvasko@isternet.sk
Tue, 30 Mar 1999 20:28:35 +0000

Zdravim,

> Jsem zmaten komu mam poslat sve postrehy s cz-slink.0.61-1.i386.deb
asi mne :) baliky su moje dielo - cz-slink je vytvoreny z sk-slink

> XKeysymDB.add
takze, ak som spravne pochopil, tento blok mam pridat do XKeySymDB.add. ok, v
0.7 to bude.

> config.add
>
>     Opet chyba a navic jeste komentovan!
>     Debian 2.1 Slink obsahuje unicode a tim padem umi
>     ramecky v iso8859-2 a ne jak uvadite v doc/README  -> 1. KONZOLA.
je mi jasne, ze unicode existuje. ide o to, ci je unicode naozaj tak perfektne
a bezproblemove, ze mam teraz kvoli tomu prekopavat cely balik. stacilo by mi
nieco, co by spojazdnilo ramceky s ne-unikodovymi fontami. netreba potom
nejakym inym sposobom nahravat/inicializovat klavesnice?

>     Patri tam nastavit nasledujici.
> 	CONSOLE_FONT=lat2u-16.psf
>         CONSOLE_MAP=trivial
>         CONSOLE_MAP=vga2iso
preco dve mapy? ta druha zrusi predsa ucinnost tej prvej, nie?

> environment.add
>     Tady se mozna pletu, ale Netscape mi pise cesky a Applix si nevsima
>     export XLIB_FORCE_I18N=2
no, ona ta kniznica nie je zazrak. niekde funguje, niekde nie - v kazdom
pripade toto nastavenie v tomto baliku nema co hladat a patri do forced-im

>     Takze bych spise zrusil export XLIB_FORCE_I18N=2
>     a pridal nasledujici
>         export _XKB_CHARSET=iso8859-2
>         export
> XKB_HACK_COMP_FILE=/usr/X11R6/lib/X11/locale/iso8859-2/Compose
to tam mozem kludne doplnit...

>     Pokud kopirujete environment do /etc/profile
>     tak je tam pak zcela zbytecna export XLIB_FORCE_I18N=2,
>     zeby nova vlastnost textove console?
nie :) zabudol som na to. odstranim... ako som povedal vyssie, patri to do
baliku forced-im

> xfree86.add
>     Velice efektni sada klavesovych map pana Meduny.
>     Bohuzel pokud pouziji aktualni verze z Medunova
>     http://www.penguin.cz/~stano tak nefunguje nasledujici kombinace
>         cz_us_qwertz
>     Vyzkousejte jak to jde u vas a pokud take hlasi chybu, tak bugreport
>     autorovi.
vyskusam a poslem...

> X-configure-cs
>     Efektni a pokud funguje, tak gratuluji!
nie je to moj vytvor :)

>     Zapomel jste osetrit take jine nastaveni klavesnice nez pres
>     XkbKeymap a XkbLayout. Ja napriklad pouzivam XkbSymbols.
no, zbohom. mal som si tusim, radsej zlomit nohu, ako sa pustat do takychto
veci :-(((

vysvetlenie: ja som obycajny luser. prusvih bol v tom, ze ziadny profik takyto
balik este nespravil a ja som sa pokusil skonvertovat RedHATovsky balik do
tohto Debianovskeho. tym padom nie je idealny.

>     Po spusteni X-configure-cs vznikne nasledujici zmatek.
>
>         XkbSymbols  "en_US(pc104)+cz-komp-qwertz"
>         XkbKeymap       "xfree86(cz_us_qwertz)"
verim, ono to nie je bohvieako flexibilne :(
ak viete, ako to riesit (awk neovladam), napiste. ten balik je vlastne urceny
obycajnym uzivatelom, ktori nechcu nic editovat, len spustit a ist.

>     1. KONZOLA.
> 	Klavesnica - jako ceskou klavesnici doporucuji pouzit klavesnici
ok, stiahnem si to, pozriem a zaradim ako primarnu klavesnicu. je hotova
natolko, aby sa mohla pouzit?

>     Zavedenie latin-2 fontov posaha ramceky
> 	Pekna blbost viz. config.add
ako hovorim, tento balik pouziva ne-unicode fonty. presvedcte ma, ze by mal
pouzivat unicode - malo by to fungovat aj cez telnet atd, a ja to spravim.

> 	Primarni zdroj Czech-Howto je http://www.penguin.cz/czech-howto a
> 	nikoliv uvadeny mirror ci odkaz na www.linux.cz !!!
hups! sorry. opravim.

> Navrhuji pridat do pocesteni Debian Slink
>     - Primarne pouzit Unicode fonty na consoli
tu by ste mi mohli vysvetlit, ci dokazu klasicke fonty spolupracovat s
unicode, ake su s unicode problemy, ci su problemy po skonceni Xov (u mna
staci napisat setfont) atd...

>     - Primarne pouzit Sputovu klavesnici na consoli
ok, bude tam

>     - Pridat posledni verzi Czech-Howto
rozmyslal som, mohlo by to byt fajn, v predchadzajucich balikoch bolo. co tak
vytvorit specialny balik s Czech- a Slovak-HOWTO?

>     - Pridat uplne zneni dokumentace k klavesnici czsk !!!
hm! co to znamena, uplne znenie dokumentacie?

>     - Pridat moji cz-komp-qwertz mapu jako variantu k XLIB_FORCE_I18N
veci sa maju takto:
XLIB_FORCE_I18N je premenna patriaca k forced-im od Stana Medunu. je tam
omylom a odstranim ju.
varianta k forced-im je tiez force-kniznica Zdenka Kabelaca - libi18n
obidva tieto hacky som vybral z {cz|sk}-{hamm|slink} a dal som ich do
samostatnych balikov. mozno by stalo za to, dat aj to vase riesenie do
samostatneho baliku.

>       v pripade zajmu ji vyhotovim v xkb provedeni. Soucasny
to by bolo fajn...

> P.S. Muzete mi poradit jak vytvorit z vaseho zdrojoveho
>      cz-slink.0.61-1.i386.tar.gz *.deb?
ja pouzivam nasledovny skript: (zjednodusene)
(cd ./src-deb ; dpkg --build . ../cz-slink.deb ; cd ../)

A este prislub: tie veci, ku ktorym som napisal ok, cize:
1) XKeysymDB.add
2) environment.add, /etc/profile
3) _XKB_CHARSET
4) nova ceska konzolova klavesnica
5) odkaz na Czech-HOWTO

budu opravene vo verzii 0.7x balikov. 31.3.1999 o 21:00 hodine budu
baliky uploadnute na www.debian.cz/slovak, projekt Poslovencenie/
pocestenie Debianu.

Vdaka za cenne postrehy,
Miro.