Lokalizace systemu a lokalizace uzivatelskeho prostredi

Petr Kolar Petr.Kolar@vslib.cz
Wed, 31 Mar 1999 18:21:42 +0100

Petr Cech <cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz> wrote:
> policy - pravidlo, standard?

   Obvykle se tim mysli neco slozitejsiho nez pravidlo nebo standard -
nejaky souhrn pravidel jak se chovat, jak se ma co delat atd.. Asi
nejvystiznejsi je ta strategie (a pak podle slovniku politicka linie,
ale tohle se netyka politiky).

> No pokud si pocesteni nainstaluji, tak ho chci ne? BTW v pocestovacich

   Problem je v tom, ze Linux je viceuzivatelsky system a uzivatel nemusi
vzdy chtit presne to, co chce spravce.

> Jiste, jenze to vysvetlete vetsine uzivatelu. RedHat ma uspech, krome jineho,
> i kvuli tomu, ze se na nic nepta. Proste balik nainstaluje. A sprava se deje
> pomoci okennich programu. Vec typu - chces ceskou klavesnici do Xu, tak si
> pridej tenhle radek do .Xclients proste cloveka z Win, ktery pocitacum
> nerozumi doost odradi.

   Jako pomerne rozumne se mi pak jevi reseni, kdy spravce muze nainstalovat
pocestene konfiguracni soubory do /etc/skel a nove vytvarenym uzivatelum se
ty konfiguraky automaticky kopiruji do jejich domovskych adresaru. Cili
spravce sice rozhodne, ze uzivatelum lokalizaci vnuti, ale uzivatele si
mohou vykomentovanim jednotlivych radku (samozrejme okomentovanych ;-)
.souborech prislusne vlastnosti vypnout. Je jeste porad lepsi, kdyz je
lokalizace zapnuta pro kazdeho uzivatele, nez kdyz je zapnuta pro cely
system a uzivatel si pripadne musi hledat cesticky jak to obejit a vypnout.

   Ja mit spravce, ktery mi vnuti standardni ceskou klavesnici, bez
moznosti ji vypnout, tak jsem nanejvys znechucen...

                                                 S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229