Navrh vseobecneho lokalizatoru pre Linux

Miroslav Vasko mvasko@isternet.sk
Fri, 14 May 1999 15:03:49 +0000

Caute,

sorry za dlhy mail. velmi by som privital pripomienky, nadavky a
pripadne rozhodne odmietnutia navrhu.

Teraz ide per-user X a konzola:

po precitani Stanovho mailu v sk-i18n som (konecne! :) ) objavil
programik xset, ktory nastavi fonty (xset fp= path,...)

takze pre Xy by stacil per-user konfigurator, ktory by do .Xclients dal
riadok 'xset fp= cesty' a do .Xmodmap nakopiroval klavesnicu. je to
spravne?

konzola je viac-menej vyriesena - tam staci v .bashrc alebo niecom
podobnom dat 'setfont' a 'loadkeys' - teda, ak to administrator povoli
- myslim, ze standardne to uzivatelia pustat nemozu.

Teraz system-wide X a konzola:

konzola - upravy skriptov /etc/kbd/config (Debian) a
/etc/kbd/default.map.gz (Debian)

Xy - /etc/X11/XFree86 pre klavesnicu a /etc/X11/xfs/config - fonty
(preco kazdy vravi, ze fonty sa maju tresknut do XF86Config, ked
spravne miesto je do /xfs/config? )

Ostatne aplikacie:

v adresaroch /usr/lib/locale-config/${LANG} budu podadresare nazvane
podla nazvu baliku a v kazdom z nich tri skripty - locale-check,
locale-set a locale-set-default. prvy z nich kontroluje, ci bola
lokalizacia na konkretnej aplikacii uvedena, druha lokalizuje aplikaciu
a tretia obnovi default nastavenie. skripty musia byt schopne nastavit
system-wide a per-user lokalizacie.

vlastne, teraz ma napada, ze by mohli existovat specialne 'baliky' a to
CONSOLE a X11 - nemusime ich robit uplne oddelene.

v adresari /usr/lib/locale-config/${LANG} bude este nejaky subor pkgrc,
ktory by mohol obsahovat zaznamy typu:

------------- cut ------------------
[bash]                       # nazov _baliku_ - cize bash_XXX.deb/rpm
title="Bash"                 # titulok
comment.en="Bourne Again Shell\nSecond line"   # komentar anglicky
comment.sk="Bourne Again Shell\nDruhy riadok"  # komentar slovensky
dir=./bash/                  # podadresar, kde su skripty
check=system-wide,per-user   # co dokaze skontrolovat
set=system-wide,per-user     # co dokaze lokalizovat
default=system-wide          # co dokaze obnovit
min_ver=1.02                 # najmensia mozna verzia baliku
------------- cut ------------------

Rozhrania:

command-line, ncurses, ciste X; dalej gtk, Qt, KDE a pod podla chuti

Programovanie:

upstream verzia by obsahovala zvlast skripty pre Debian, zvlast pre
RedHAT a podobne pre ine distribucie.

kazdu distribuciu by obhospodaroval jeden clovek, takisto kazde rozhranie.
sef by bol ten, ktory by programoval command-line rozhranie, pretoze
ostatne rozhrania by mohli byt zalozne na nom.

Zavislosti na balikoch:

predpokladam console-tools (ekvivalent kbd), bash, perl, python pre
skripty - podla chuti.

Rozdelenie do balikov:

locale-config-core   # command line rozhranie a CONSOLE a X11 pre
                     # vsetky jazyky
locale-config-curses, -x11, -gtk # ostatne rozhrania
locale-config-${LANG}   # nastavovanie inych aplikacii do inych
                        # jazykov

Kto bude co robit:

podla dohody, celkom rad by som si vzal Debianovske skripty, -gtk a
-curses rozhrania.

command-line: nesmelo by som navrhol Stana, kedze prvotny napad ide od
neho, ak nechce, tak asi tiez ja.

Caute,
Miro.

--