Navrh vseobecneho lokalizatoru pre Linux

Stanislav Meduna stano@trillian.eunet.sk
Fri, 14 May 1999 21:50:31 +0200

On Fri, May 14, 1999 at 03:03:49PM +0000, Miroslav Vasko wrote:

> sorry za dlhy mail. velmi by som privital pripomienky, nadavky a
> pripadne rozhodne odmietnutia navrhu.

"Mojou domenou" su X-y - takze nebudem komentovat
konzolu ani Debian.

> takze pre Xy by stacil per-user konfigurator, ktory by do .Xclients dal
> riadok 'xset fp= cesty' a do .Xmodmap nakopiroval klavesnicu. je to
> spravne?

Mne sa zda ako najvyhodnejsi balik s vlastnou konfiguraciou
tvoriaci kompletne rozhranie pre lokalizaciu X. Predstavoval
by som si to tak, ze do .Xclients sa napise iba nejake
"foobar" a on si uz zariadi potrebne. Strkat tam
xset alebo cary s XKB mi pripada prilis nizkourovnove.

Ako Duro poznamenal, od .Xmodmap uz v sucasnosti
ruky prec.

> Xy - /etc/X11/XFree86 pre klavesnicu a /etc/X11/xfs/config - fonty
> (preco kazdy vravi, ze fonty sa maju tresknut do XF86Config, ked
> spravne miesto je do /xfs/config? )

Oboje je spravne. X server sa k fontom vie dostat
dvomi sposobmi - bud si ich vezme z lokalneho filesystemu
a narastruje sam, alebo ich necha narastrovat font serveru.

Prekvapuje ma, ze si na xfs vobec prisiel :-) - nebyva
uplne zvykom, aby defaultova instalacia font server
pustala. Pre male instalacie vo vacsine pripadov
iba zbytocne zabera pamat a zvlast pri jednom xfs
v sieti sposobuje zmatky medzi uzivatelmi, ktorym
fonty chodia podla toho, co sa prave deje na masine
s xfs (zazil som sam). Existuju dobre dovody pre xfs,
ale su pomerne specificke.

Debian ho instaluje defaultovo?

> [...]
>
> ------------- cut ------------------
> [bash]                       # nazov _baliku_ - cize bash_XXX.deb/rpm
> title="Bash"                 # titulok
> comment.en="Bourne Again Shell\nSecond line"   # komentar anglicky
> comment.sk="Bourne Again Shell\nDruhy riadok"  # komentar slovensky
> dir=./bash/                  # podadresar, kde su skripty
> check=system-wide,per-user   # co dokaze skontrolovat
> set=system-wide,per-user     # co dokaze lokalizovat
> default=system-wide          # co dokaze obnovit
> min_ver=1.02                 # najmensia mozna verzia baliku

Kedze tu ide o pomerne "roztruseny" system, treba sa
vyhnut jednemu suboru, ktory obsahuje zaznamy
pre rozne baliky, ktore mozu pribudat nezavisle
na sebe. Co spravis, pokial k vyssie uvedenemu
pribudne cesky subbalik?

Potrebujeme skor framework, ktory si sam pohlada,
co je k dispozicii.

> Zavislosti na balikoch:
>
> predpokladam console-tools (ekvivalent kbd), bash, perl, python pre
> skripty - podla chuti.

Daj pokoj s pythonom :-) a aj ten perl by som nerad videl.
Nemali by sme zavisiet na nicom, na com nezavisia
samotne X-y - je dost masin, ktore sluzia ako
ciste X terminaly.

> command-line: nesmelo by som navrhol Stana, kedze prvotny napad ide od
> neho, ak nechce, tak asi tiez ja.

:-)))

Mam nejaku predstavu o XKB klavesniciach, ale netlacte
na mna - este to potrebuje dozriet.

Zdravi
--
				Stano