Navrh vseobecneho lokalizatoru pre Linux

Miroslav Vasko mvasko@isternet.sk
Sat, 15 May 1999 18:55:25 +0000

Nazdar,

> Aj ten gawk by som vypustil. bash a textutils su jasne,
> ale su ludia, co awk neinstaluju.
no dobre, bash a textutils su myslim 'essential' baliky, takze sa
instaluju defaultne.

este pred pripomienkami k XkbSel - vyzera to tak, ze to bude samostatny
balik a 'lokalizator' tiez.
takze, mozeme to oddelit?
samozrejme, ze `lokalizator' bude xkbsel doporucovat, ok?

> - umoznit ovladanie prostrednictvom:
>   - command line
>   - skriptu spusteneho z .Xclients
>   - skriptu spusteneho prostrednictvom window managera
>     (menu, hotkey, ...)
tieto tri su v podstate totozne; kazda moznost (cmdline, .Xclients,
wmanager) moze vyuzivat jeden a ten isty skript. ak nie, cim by sa
lisili?

> - umoznit automaticky vyber podla aktualneho locale
toto by som urcil ako primarnu a zhodnu s vyberom `--noask' - cize
neinteraktivny automaticky vyber po instalacii systemu.

> pred systemovym). Az v xkbcomp opravia bug, bude mozne
predsa len by som to poslal aj do RedHatu, aby sme mali moznost
pracovat uz s opravenou verziou.

> V prvej verzii to bud nepojde, alebo bude existovat
> moznost prehodit cely adresar aplikacie do svojho
> stromu.
^^^ toto som nepochopil :(

> Pozadovana mapa klavesnice je definovana relativnou
> cestou k suboru v adresari keymap a nazvom keymapy,
> ktora sa v tomto subore vyskytuje.
pripadne, ak nie je urcena ziadna cesta, tak bude hladat, povedzme v
/usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols a /var/lib/xkbsel/symbols a pripadne
este v ${XKBSEL_PATH}

> Syntax zdrojoveho suboru pre xkbcomp bude rozsirena
> o prikazy prostrednictvom specialnej formy komentaru.
> Tak sa bude dat priradit ku konkretnej klavesnici
> - kratke meno
> - dlhe meno
> - pixmapa
> ktore budu pouzitelne pre programy pre vyber klavesnice.
> Toto priradenie bude mozne aj pre klavesnice z povodnej
> X distribucie.

neviem, ci by nebolo vhodnejsie taketo veci davat _len_ do
konfiguracneho suboru. mozno sa mylim, ale zo zavadzania pridavnej
syntaxe do map nemam dobry pocit.

v kazdom pripade, `dodatocne' nazvy a mapy by _mali_ byt c
konfiguracnom subore a _nemali_ by sa pridavat do jednoucelovych
suborikov v /usr/lib/xkbsel - zbytocne to zatazuje suborovy system
dalsimi inodmi.

> Vzdy je mozne vybrat klavesnicu specifikaciou jej
> plneho mena (relativna cesta + nazov mapy) prostrednictvom
plus by tu mohla byt moznost vyberu podla skrateneho nazvu klavesnice.

> command line toolu. Systemovy administrator vsak ma
> moznost zadefinovat skrateny zoznam, ktory bude
tu sa mi to zda dost samoucelne. kazdemu pouzivatelovi zvlast alebo
vsetkym?

> A radi by sme doplnili aj nieco pre americku klavesnicu
> (subor sa nemoze volat keymap/xfree86, lebo potom by xkbcomp
> nenasiel ten spravny xfree86).
> /usr/lib/xkbsel/redefs/xfree86:
ked by sme pouzili /etc/xkbsel/defaults.rc, tak by mnozstvo takychto
suborov odpadlo.

> [XKeyboard]
> map[us] = xfree86/us
> map[cz] = czsk/cz
> map[sk] = czsk/sk
>
> default    = xfree86/us
>
> locale[cz] = czsk/cz
> locale[sk] = czsk/sk

nie je to locale[] vlastne duplicitne map[]? ak je locale rovne `xx',
moze sa pouzit map[xx], nie?

> xkbsel            ... default
^^ podla mna zhodne s xkbsel --locale

a este jedno - nepouzival by som notaciu `czsk/cz'. k zmatku staci, ak
budes mat adresare:

/usr/lib/xkbsel/symbols/czsk/cz  - czsk je podadresar a cz je mapa v
nom.

puzil by som nieco menej nebezpecne ako `czsk::cz'

Cau,
Miro.

--
  .~.     Miroslav Vasko