Navrh vseobecneho lokalizatoru pre Linux

Stanislav Meduna stano@trillian.eunet.sk
Sun, 16 May 1999 11:29:06 +0200

On Sat, May 15, 1999 at 06:55:25PM +0000, Miroslav Vasko wrote:

> tieto tri su v podstate totozne;

Ved hej.

> toto by som urcil ako primarnu a zhodnu s vyberom `--noask' - cize
> neinteraktivny automaticky vyber po instalacii systemu.

Radsej nie. Nemame predstavu, ako by sa na to tvarili
pouzivatelia inych locales, takze by som taketo
spravanie ako defaultove naozaj nerobil.

> ^^^ toto som nepochopil :(

Momentalne hlada xkbcomp postupne v aktualnom adresari
(inymi slovami v adresari xkbsel) a ak to nenajde tam,
tak v systemovom. Ja by som chcel, aby si novu klavesnicu
mohol pridat aj pouzivatel. To so sucasnym xkbcomp
ide len vtedy, ak si k sebe prekopiruje/nalinkuje
cely xkbsel adresar.

> pripadne, ak nie je urcena ziadna cesta, tak bude hladat, povedzme v
> /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols a /var/lib/xkbsel/symbols a pripadne
> este v ${XKBSEL_PATH}

Symbols nie - to nie je definicia kompletnej mapy.
xkbcomp potrebuje skutocne nieco, co je uvedene
klucovym slovom xkb_keymap. Relativna cesta
je v 99% pripadov len nazov suboru - skutocna
cesta je tam pri blaznovstvach typu sgi/nieco a.p.

> neviem, ci by nebolo vhodnejsie taketo veci davat _len_ do
> konfiguracneho suboru. mozno sa mylim, ale zo zavadzania pridavnej
> syntaxe do map nemam dobry pocit.

Ja zase nemam dobry pocit z rozhadzovania definicii,
ktore k niecomu patria, niekam inam :-) Komentarova
metoda je pomerne bezna - co myslis, ako vie ghostview,
ake cislo stranky Ti napise pri browsovani PostScriptovym
suborom?

> v kazdom pripade, `dodatocne' nazvy a mapy by _mali_ byt c
> konfiguracnom subore a _nemali_ by sa pridavat do jednoucelovych
> suborikov v /usr/lib/xkbsel - zbytocne to zatazuje suborovy system
> dalsimi inodmi.

Umoznuje to ale instalaciu doplnujucich balikov cistym
rozbalenim niekam. Som velmi velmi proti nutnosti editacie
niecoho v postinstall / postuninstall skriptoch - chceme
robit balik pre vela distribucii a taketo nieco je
neudrziavatelne.

S cim som ochotny sa zmierit, je pridavanie popisov map
z X distribucie do jedneho suboru, ale so zachovanim
moznosti urobit to prostrednictvom "tienoveho" suboru.

> plus by tu mohla byt moznost vyberu podla skrateneho nazvu klavesnice.

To ovsem znamena, ze si tento tool bude musiet
drzat databazu skratenych mien. Tomu by som sa rad
vyhol - preto priradenie skratka -> cesta v konfiguraku.
Kratke a dlhe meno by som si predstavoval viac-menej
iba pre ucely zobrazenia.

> tu sa mi to zda dost samoucelne.

Predstav si, ze kliknes na ikonku klavesnice, ze si
chces zvolit inu klavesnicu. Bez tohoto skrateneho
zoznamu na teba vybehne niekolko stoviek map :-)
Ja chcem, aby som si raz nastavil, ze ma zaujima
mapa sk_us a nemecka a potom aby mi ine ani neponukal.

> kazdemu pouzivatelovi zvlast alebo vsetkym?

Systemovy default + moznost pouzivatela zmenit si ho.

> ked by sme pouzili /etc/xkbsel/defaults.rc, tak by mnozstvo takychto
> suborov odpadlo.

Za cenu divokeho sed-ovania pri kazdej blbosti a nutnosti
udrziavania skriptov pre rozlicne platformy.

> nie je to locale[] vlastne duplicitne map[]? ak je locale rovne `xx',
> moze sa pouzit map[xx], nie?

Nie a Juraj ma pravdu - klavesnica a locale nie je to iste.

> a este jedno - nepouzival by som notaciu `czsk/cz'. k zmatku staci, ak
> budes mat adresare:
>
> /usr/lib/xkbsel/symbols/czsk/cz  - czsk je podadresar a cz je mapa v
> nom.
>
> puzil by som nieco menej nebezpecne ako `czsk::cz'

Implementacny detail - ked uz, tak potom standardnu
notaciu xkb, cize czsk(cz).

On Sat, May 15, 1999 at 19:36:53 +0200, Juraj Bednar wrote:

> Suhlasim.

S poslanim do RedHatu aj ja, ale nesuhlasim s tym,
aby tuto feature balik vyuzival. Mam svoje skusenosti
s forcedIM - Computer Press vyda reediciu "Pouzivame Linux",
samozrejme s RH 5.1 a znovu sa vyroja otazky na nejaku
zastaralu verziu forcedIM. Akonahle sa balik zverejni,
ludia ho budu skusat instalovat hoci aj do automatickej
pracky :-) Takze pre zakladnu funkcnost na -I zavisiet
nesmie a pre nejaku podruznu si musi otestovat verziu
(co nie je problem).

> Hmmm, on ona jednej strane by bolo fajn mat to
> v jednom subore, ale suhlasim s Mirom, co ak
> s tym budu pracovat nejake programy, ktore nasu syntax
> nepoznaju a odfajcia komentare ???

Subory s takymito komentarmi budu citane priamo
balikom, takze komentare nema kto odfajcit.

Najcistejsie by bolo pridat pouzivatelske tagy
do xkb (ked uz tam mozu byt kadejake voloviny
pre kreslenie, ako klavesnica vyzera a.p.), ale
obavam sa, ze s tym asi neprerazime :-) Pozeral
som do zdrojaku, ci nahodou autora nieco podobneho
nenapadlo tiez, ale bohuzial nenapadlo.

Zdravi
--
				Stano