Navrh vseobecneho lokalizatoru pre Linux

Miroslav Vasko mvasko@isternet.sk
Sun, 16 May 1999 14:23:01 +0000

Caute vospolok.

V prvom rade: suhlasite s rozdelenim tejto diskusie na vseobecny
lokalizator a selektor klavesnice pre X s tym, ze z toho budu dva
navzajom spolupracujuce ale nezavisle baliky?

> Radsej nie. Nemame predstavu, ako by sa na to tvarili
> pouzivatelia inych locales, takze by som taketo
> spravanie ako defaultove naozaj nerobil.

dobre. vidim, ze automaticky vyber sem snad ani nepatri.

teda, ak budem robit ten `vseobecny' lokalizacny balik; ako zistim,
ktoru klavesnicu mam pouzit v pripade nastaveneho locales `en' pre
rozlicne anglicky hovoriace staty? potreboval by som nieco automaticke.
v pripade cz/sk qwerty-qwertz by som sa rozhodol na zaklade dohovoru,
ale ako na ine jazyky/krajiny?

o tu automatiku mi ide preto, ze chcem co najpohodlnejsie tesne po
instalacii systemu zlokalizovat vsetky baliky, co idu. a to co s
najmensim poctom otazok. ale ako tak na to pozeram, zacinam byt
skepticky :(

> je v 99% pripadov len nazov suboru - skutocna
> cesta je tam pri blaznovstvach typu sgi/nieco a.p.
v poriadku, mal som pocit, ze by sa stale musela udavat cesta, co je
dost nepohodlne.

> metoda je pomerne bezna - co myslis, ako vie ghostview,
> ake cislo stranky Ti napise pri browsovani PostScriptovym
> suborom?
:) let me guess...
poddam sa ;)

> S cim som ochotny sa zmierit, je pridavanie popisov map
> z X distribucie do jedneho suboru, ale so zachovanim
> moznosti urobit to prostrednictvom "tienoveho" suboru.
dobre.

> To ovsem znamena, ze si tento tool bude musiet
> drzat databazu skratenych mien. Tomu by som sa rad
ani nie, stacilo by mozno prehladat dostupne mapy a hladat v nich
komentare.
podla mna je pohodlnejsie napisat `xkbsel --name "SlovakQWERTY"' ako
`xkbsel czsk(sk_qwerty)' - aspon pre radoveho pouzivatela.

> Systemovy default + moznost pouzivatela zmenit si ho.
ok, nieco v /etc/skel?

> Nie a Juraj ma pravdu - klavesnica a locale nie je to iste.
dobre, mate pravdu.

> Implementacny detail - ked uz, tak potom standardnu
> notaciu xkb, cize czsk(cz).
ok :)

> S poslanim do RedHatu aj ja, ale nesuhlasim s tym,
> aby tuto feature balik vyuzival. Mam svoje skusenosti
tu to zavisi na tom, ci stihnu v Debiane/RedHATe vydat opravu Xov skor,
ako xkbsel. potom staci dat zavislost na tom novom release a je to.
jedine ak by si chcel mat ten balik kompatibilny aj so starsimi
verziami distribucii.

> s forcedIM - Computer Press vyda reediciu "Pouzivame Linux",
> samozrejme s RH 5.1 a znovu sa vyroja otazky na nejaku
> zastaralu verziu forcedIM. Akonahle sa balik zverejni,
he ;) poznam nekonecne diskusie na linux@linux.cz typu - mam RedHat CZ
a nejde mi Netscape. :-)))
vdaka za to, ze sa to do Debianu CZ/SK dostane len tak pomimo a
nebude sa instalovat defaultne.

> Najcistejsie by bolo pridat pouzivatelske tagy
> do xkb (ked uz tam mozu byt kadejake voloviny
> pre kreslenie, ako klavesnica vyzera a.p.), ale
take veci tam su? nejake xpm? nedalo by sa to vyuzit?

<offtopic>
pre Juraja:
C++ sa ma prave prestava pustat :)
zacina sa mi pacit viac GTK ako QT ;)