kompilace kernelu v Debianu

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Tue, 23 Nov 1999 16:33:53 +0100

Petr Stehlik napsal:
> [...]
rnelu
> 2.0.36. Tak vezmu kernel-source, kernel-package, v 'make menuconfig' si
> vyberu co chci, zkompiluju do kernel.deb, nainstaluju pres dpkg (vse se=
 ma
> stat automaticky vcetne update lila). Dokonce predtim vsim i prejmenuju
> /lib/modules/2.0.36 na neco jineho (jak pisou v kernel-package).
>=20
> Vysledek je, ze pri bootu dostanu spousty hlaseni o modulech ktere tam =
uz
> jednou jsou nebo naopak vubec nejsou, nejake hruzy u spousteni sitovych

jake jsou ty hlasky?

> sluzeb (neco o SETATTR nebo tak neco) a vubec to cele pak nefunguje moc

hmm. asi nenastavene nejake volby ze sitovani (filtering/netlink ...)

> dobre. Problem bude zrejme v /etc/modules a /etc/conf.modules, ktere ne=
byly

kdyby se mi instalace kernelu dotkla /etc/modules byl bych hoodne nastvan=
y.
Ne, ze bych tam mel neco jineho nez auto (na 2.2 je to uz stejne vice men=
jedno). Pokud tam je napsany ze potrebuju modul pro sitovou kartu, kterou=
 jsem
si ted uz zakompiloval do jadra, tak je to prece _muj_ problem. Pokud by =
ji
ten balik odstranil, tak pak nenabootuju se zachranym jadrem, resp. neco
nebude chodit.

> updatovany a odkazuji se na moduly a nastaveni minuleho kernelu. Proc t=

v postinstu je zavolani depmod -a, takze ..
Jinak conf.modules jenom rika, ktery modul se ma nahrat, kdyz chci trba
prehrat zvuk, primountovat vfat ... Je nezavisly na versi kernelu (teda s=
koro.
on je problem kdyz v jedne versi pouzivam alsu a v druhem standardni driv=
er).

> neudelal kernel-package a jak to jinak (automaticky?) zvladnout?
>=20
> Diky.
>=20
> Petr
>=20
> P.S. kernel-package jsem nikdy nepouzival, byl jsem zvykly na tar xzvf
> linux.tgz, make config, make bzImage, nejake ty cp a pak lilo. Ovsem vy=
se

ja osobne jsem si na kernel-package nezvyknul a nepouzivam. Nekdy to budu
muset zkusit.

> uvedene problemy me donutily zkusit kernel-package. Blahove jsem se
> domnival, ze tim se vse vyresi. Tento dopis svedci o mem omylu.

				Petr =C8ech