kompilace kernelu v Debianu

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Tue, 23 Nov 1999 17:27:17 +0100

Petr Stehlik napsal:
>=20
>=20
> jak obtizne je "trefit" vsechna nastaveni pri make config tak, aby vysl=
edny
> kompilat mel stejne vlastnosti jako puvodni jadro od debianu? Neni nekd=
> jejich .config?

uz nevim jak ve slinku, ale v potato existuje kernel-patch-i386-2.2.13,
kde je config.i386. Kazdopadne v kernel-package je seznam config pro ruzn=
druhy kernelu /usr/share/kernel-package/Config/config.i386

> Nebo jinymi slovy: kdybych umel jen pridat SCSI a nejakou sitovku do ji=
> beziciho  systemu bez prekompilovani  kernelu, usetril bych si dost pra=
ce.
> Jenze to neumim.  Kdysi jsem myslel, ze modconf to dokaze, ale to SCSI =
mi to

modconf by to mel umet. I kdyz jedine co udela je, ze prida zaznam do
/etc/modules a (cteni zdrojaku...) prida do souboru /etc/modutils/modconf
parametry pro dany modul a nainstaluje ho. Ten modul musi ovsem byt v
/lib/modules/...

> jaksi ne a ne pridat. Jakoby primo v jadre neco chybelo, co modconf uz
> nevyresi. Pritom na jine masine, kde jsem pridal SCSI uz behem uvodni
> instalace, mi chodil originalni kernel OK.
>=20
> Jakobych  neco zasadniho prehledl... Ze by neco v /etc/ ?

mysim, ze nic jineho relevantniho tam neni.

> Petr
>=20
> P.S. jsem modulovy ignorant - pouzival jsem Linux od verzi 0.0malo a

wow

> sledoval jsem doby kdy moduly jeste vubec nebyly,  no a pak byly ale za=
se
> nefungovaly OK, takze je temer nikdo nedoporucoval pouzivat. Dnes  uz  =
je
> to asi  jinak, ale ja stejne  davam prednost vsemu uvnitr  kernelu. Je-=
li

Ja moduly pouzivam pro zvuk (experimenty s alsou) a filesystemy a floppy
(hrozne velky bago, uz tak na 2.3 musim bzImage).

> nejake RTFM pro pripady jako ja (neznale fungovani modulu, se zvlastnim
> ohledem na specifika Debianu), prosim doporucte.

Asi modutils, modconf: Pokud vim, tak to funguje nasledovne:
1) pri bootu je zkontroluje /etc/modules a nahraji se tam nalezene moduly
(pripadne auto - spusti se kerneld)
2) parametry techto modulu jsou v /etc/conf.modules (nebo modules.conf pr=
potato), resp. dostanou se tam z adresare /etc/modutils - modules.conf je
automaticky generovany
3) moduly jsou v prislusnem kernel-image. Pri instalaci (jako prvotni) js=
ou
na 2. disku v souboru modules.tgz a rozbali se do /lib/modules.

				Petr =C8ech
           cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz