X-server a cestina

=?iso-8859-2?Q?V=E1clav_H=F9la?= ax@ms.relsie.cz
Fri, 26 Nov 1999 14:16:46 +0100

Dne Fri, Nov 26, 1999 at 11:05:35AM +0100, Mirek Vojan napsal:
> Ja jsem nainstaloval Debiana z ceske distribuce, X-ka jsem tam nechal ty def
> aultni. Jako manager pouzivam KDE. K tomu jsem soupnul balik
> SKCZ-SLINK. Konzola je v pohode. X-ka jsou na tom divne. Cesky pisou kdyz zm
> acknu SCROLL LOCK. To jsem zjistil nahodou, pak jsem to i nekde cetl. To byc
> h jeste bral, ale prestaly mi jit pod X-kama vsechny tri ledky na klavesnici
> . Takze nemam info o stavu numlocku a capslocku, coz uz mi teda vadi. Nemate
> nekdo poneti com to???

No, vzhledem k tomu, že sem právě spokojeně rozběhal češtinu v Xech v potato,
můžu se podělit o to, co sem udělal:

v souboru XF86Config mám tenhle kousek:

Section "Keyboard"
   Protocol        "Standard"
   XkbKeymap     "xfree86(us_cz_qwerty)"   #použijte cz_us_qwerty pro defaultni
					   #cestinu
EndSection

Abych odpověděl na tento mail - pozor -- nemám tam
   XkbCompat       "group_led"
tak ho zkuste přidat/vyhodit. Ale pokud vím, už tam nemá co dělat, mohl by za
tyto problémy být odpovědný.

a v /etc/environment mám

export LC_ALL=cs_CZ.ISO-8859-2
export LANG=cs
export LC_CTYPE=cs

když dám v xtermu set |grep cs, tak tam ty 3 vidim:
LANG=cs
LC_ALL=cs_CZ.ISO-8859-2
LC_CTYPE=cs
SHELLOPTS=braceexpand:hashall:histexpand:monitor:history:interactive-comments:emacs

pokud stále nic, pak ještě to chce zkontrolovat písma a/nebo systém naučit
používat truetype písma -- v /etc/init.d/xfstt mám jednu změnu, a to

ARGS="--port $portno $daemon --user $newuser --encoding iso8859-2"

myslím, že ve slinku ten soubor vypadá trochu jinak, ale není těžké pochopit,
kam ten --encoding napsat.

Doufám, že to někomu pomůže...
Ax
--

   Václav Hůla
   ax@ms.relsie.cz

   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~ax     ICQ# 36624092
Do you believe that's air you are breathing now? [Matrix]