GNOME v Potatu/dyn. knihovny?

Petr Cech cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz
Thu, 20 Apr 2000 09:53:50 +0200

Petr Stehlik napsal:
> To je jasne. Zeptam se tedy jinak: proc mozilla.tar.gz pouziva
> libstdc++-libc6***1.1.2, zatimco Debian ma libstd++-libc6**1.1.3? Tato

hoo. od kdy? na uptodate woody!! systemu mam
        libstdc++-libc6.1-1.so.2 =3D> /usr/lib/libstdc++-libc6.1-1.so.2
(0x40059000)
z mozilla M15 - talkback

> mozilla funguje okamzite na RedHatu i Mandrake a pravdepodobne i na
> jinych distribucich, jen Debian musi cekat na Mozilla_M15.deb. Je casta
> nemoznost pouzivat predkompilovane binarky nejaka vyhoda Debianu?

u C++ programu je vetsinou stesti, ze chodi s jinym prekompilovanim libstdc=
++
nez s jakym byly prelozeny.

> Stejne mi to porad vrta hlavou: mozilla.org binarky funguji vsude krome
> Debianu, protoze=1ADebian ma mirne odlisne knihovny. Jak to treba dela

me funguji - viz. vyse. libstdc++2.10 asi mate.

> CorelLinux - jeho uzivatele prece nemuzou byt odvazani z takoveto

uzivatele CorelLinuxu si o prekompilene mozille muzou jen nechat zdat, prot=
oze
je postaven na glibc-2.0.

> "vyhody"?
>=20
> Debian pouzivam uz od verze 1.1 a nikdy jsem na nej nedal dopustit
> (pouzival jsem  ho predevsim na serverech). Ovsem ted, kdyz ho mam na
> desktopu a nutne potrebuji nove verze ruznych programu (mozilla_M14 pada
> jak hrusky a netscape 4.72 ma hrube chyby), tak me zarazi

a jak to, ze alpha verze softwaru a soft. snamy svou padavosti souvisi s ti=
m,
jak je dobra distribuce. netscape 4.72 se bude chovat vsude stejne - at uz =
na
RH, Debianu, SuSE, ...

> nepodporovanost Debianu tretimi stranami - v tom smyslu, ze budto si
> muzu stahnout vsechny mozne baliky krome .deb, anebo je jen
> linux-libc6.tar.gz, ktery dost casto nefunguje kvuli rozdilu v tretim
> cisle verze nejake knihovny. Byl bych proto rad, kdyby mi to nekdo par
> slovy vysvetlil, diky.

prachy? za .rpm stoji firma a "logicky" z toho vyplyva, ze kdyz nekdo da
penize za CD s RH, tak si k tomu koupi i muj squely soft v .rpm. Vyhodou .d=
eb
je, ze ho pouziva jenom jedna(*) distribuce a tak vite, ze vam bude chodit(=
2)
a nemusita patreat po tom, jestli je jako .rpm pro RH, SuSE, Caldera, Mandr=
ake
=2E.. Jinak co vam brani si to .rpm zkonvertit do .deb a ten pak (byt treba=
 ma
nektere adresaer spatne) nainstalovat?

				Petr Cech
(*) vim, ze exituje CorelLinux a StormLinux - ty maji ale zaklad presne nej=
aky
release Debianu a i jejich baliky se ridi policy celkem slusne.
(2) az treba na mtv, ktee lze taky sehnat v .deb, ale protoze byl konvertov=
an
alienem na RH pocitaci a ne na Debianu, tak nema zadne Depends:, coz v
pripade, ze nemate xforms je docela chybka.
--=20
           cech@atrey.karlin.mff.cuni.cz

<Myth> the UNIX trademark has changed hands so much no one is quite sure wh=
o really owns it anymore