Notebook

Radek Hnilica radek_hnilica@linuxfan.com
Fri, 29 Dec 2000 11:21:36 +0100

In article <38lf29.fep.ln@nothing.nowhere>, "Míla Kuchta"
<mila.kuchta@atlas.cz> wrote:

> Zdravim,

Pokud se dobre pamatuji, tak jsem pouzil jen rescue, boot, drivers
diskety, ale nejem si tak uplne jist.  Pak by se melo nakonfigrovat
a spustit ppp.  Pres nullmodem
kabel pak doinstalovat zbytek ze zakladu.  No a pote pres dselect co je
potreba.  Skousel jsem to na 386SX s 8MB RAM.  Kvuli tem 8MB RAM jsem
musel pouzit Debian 2.1 slink, potato vyzadovalo vice RAM.  Po
nainstalovani zakladu slinku jsem provedl apt-get dist-upgrade nebo tak
nejak a ubgradoval na potato.

Jenze ten seriovy prenos se mi nepodarilo nastavit na vice nez cca
32kbit.  A co jsem protlacil skrze ten drat byla jen cast kapacity.
Proste se mi tam ztracely pakety a nemohl jsem to vyladit.  Program
dselect pak na takovem stroji spoustet bylo hotove utrpeni.  Myslim ze
instalace zabrala cca 48hodin casu.

> Rekl bych, ze nejschudnejsi cesta by vedla pres zapojeni CDROM do
> serioveho/paralelniho portu a instalace z CD. Dalsim moznym resenim je

Nemel jsem pristup k takovemu CDROM, ale odhaduji ze jestli by fungoval,
mohlo by to byt rychlejsi.  Jinak bych doporucil takovyto postup:
nabootovat z diskety a rozdelit si disk, na zacatku vytvorit primary DOS
partition, ktera bude po instalaci premenena na swap.  za ni malou boot
partition, ma smysl u velikych disku. A dale rozdelit disk podle potreby.
 Do dosovske partition (po nainstalovani zakladu dosu, io.sys, msdos.sys,
command.com) nakopirovat prislusne instalacni soubory debianu a spustet
instalaci odtud.  Tim se vyhnete potrebe na zacatku instalace korektne
instalovat ppp, ci pripadnou pc card (ten vas ji asi nema, muj taky
nemel)

Timto zpusobem jsem nainstaloval linux (Debian 2.2 potato) na
Libretto70CT, ktere ma dost nestandardni Floppy.

> pouzit PLIP/SLIP a sitova instalace. Pokud je mozne vymontovat disk, tak
> treba i instalace na pocitaci s potrebnym vybavenim.

Instalovat HD v jinem pocitaci (stolnim) by mela byt ta nejrychlejsi
cesta.  Sam jsem svuj notas nechtel rozebirat a pri case ktery jsem u
instalace stravil bych si tim velmi pomohl.

Ja to delam tak, ze si v lilo.conf dam vga=ask, vyskousim si po
rebootovani ktere mody mi vyhovuji a ty pak mohu dat do lilo.conf.  Dalsi
vec je nastavit vyssi rozliseni, napr 50 radku a nainstalovat cestinu.
Pote si vyberu vhodny font a LCD se pekne prizpusobi.  Toto pouzivam i na
sve Toshibe, mam vga=4 (u kazdeho notasu to asi bude jine) a tak veliky
font v cestine jaky se mi libi.

> Framebuffer?

Nezkousel jsem, nevim.

Radek Hnilica <Radek_Hnilica at LinuxFan dot COM>
Vesely silvestr a stastny novy rok.